גם הבית לא חסין: דלק נדל"ן מכרה משרדיה בר"ג ב-19 מ' ש'

במקביל דיווחה החברה הבת, DGRE, על דחייה במימוש החניונים באנגליה, לאחר שהתברר כי התמורה תהיה נמוכה בכ-300 מיליון שקל מהמתוכנן

חברת דלק נדל"ן שבשליטת יצחק תשובה, ממשיכה לממש נכסים לצורך שירות החוב העצום הרובץ עליה. ל"גלובס" נודע כי החברה (באמצעות החברה הבת, אלעד ישראל מגורים) מכרה את שטח המשרדים המשמש אותה ואת החברה הבת בביתגיבור ספורט, במתחם הבורסה בר"ג. המשרדים נמכרו למשקיע פרטי תמורת כ-19.6 מיליון שקל.

השטח הנמכר מהווה שלושת רבעי קומה, ובסך הכל כ-1,000 מ"ר, בקומה ה-23 של המגדל. המכירה נעשתה בעסקת Sale and Leaseback (מכירת הנכס ושכירתו מהרוכש), כך שדלק נדל"ן והחברה הבת ימשיכו להשתמש במשרדים, תוך שהן שוכרות אותם מהבעלים החדש לתקופה של חמש שנים. העסקה משקפת תשואה של 7%-7.5% על הנכס.

דלק נדל"ן נקלעה למצוקה בעקבות משבר הנדל"ן באנגליה ורמת מינוף גבוהה שבה בפעלה. לחברה גירעון של כמיליארד שקל בהון העצמי ומולו התחייבויות של כ-20 מיליון שקל.

בשבוע שעבר דיווחה החברה, המנוהלת בידי ערן מיטל, על מכירת נכס מניב בציריך תמורת 423 מיליון שקל, כשבסך הכל מימשה בשנה האחרונה נכסים בהיקף של יותר מ-1.5 מיליארד שקל. התמורה משמשת להחזר חובות ועל פי דו"ח מקורות ושימושים שפרסמה לאחרונה הייתה אמורה דלק נדל"ן להגיע לסוף המחצית הראשונה של 2011 עם יתרה חיובית של 507 מיליון שקל.

אלא שתוכניות לחוד ומציאות לחוד. הבוקר דיווחה החברה שחברת הבת, DGRE, דוחה מימוש שתוכנן להתבצע במחצית הראשונה של 2011 של פרוטפוליו חניונים באנגליה הנמצאים בבעלותה ומושכרים לחברת NCP .

זאת, לאחר שהתברר כי הסכום הצפוי להתקבל מהמימוש במהלך תקופה זו נמוך בכ-300 מיליון שקל מסכום של 867 מיליון שקל, שנכלל בדו"ח המקורות והשימושים.

דלק נדל"ן מציינת כי לא חל שינוי בהערכת השווי של הנכס, אלא משינוי ברכיב גובה החוב הבנקאי בגינו ובעיקר ברכיב ה-swap (עסקה להגנה על גובה הריבית בהלוואה ששימשה למימון רכישת הנכס).