גוגל מוטרדת מפייסבוק: מעלה שכר לעובדיה ב-10%, גם בישראל

ההעלאה תוענק לכל 23 אלף העובדים החל מינואר ■ המהלך נועד לסייע לגוגל לשמור על עובדים מוכשרים ויוצאי דופן ■ אריק שמידט: "אנחנו רוצים למשוך את האנשים הטובים ביותר לגוגל"

ענקית האינטרנט גוגל החליטה להעניק העלאה בשכר בהיקף של 10% לכל 23 אלף העובדים שלה בעולם, כך דיווח אמש (ג') ה"וול סטריט ג'ורנל" על פי מקורבים שמכירים את העניין. העלאת השכר שתוענק לבכירים ולצוות העובדים תהיה תקפה החל מחודש ינואר הקרוב.

המהלך נועד לסייע לגוגל בקרב שלה עם המתחרים שלה, ובמיוחד פייסבוק, ומטרתו לשמור על עובדים מוכשרים ויוצאי דופן. כיום 10% מעובדי פייסבוק הם יוצאי גוגל. גם חברות אחרות מעמק הסיליקון נוגסות באגרסיביות בענקית האינטרנט ו"גונבות" ממנה עובדים מוכשרים.

מנכ"ל גוגל, אריק שמידט, אמר בהודעת דואר אלקטרוני ששלח לעובדים כי החברה מעוניינת להרים המורל של עובדי גוגל. "אנחנו רוצים להבטיח שתרגישו מתוגמלים על עבודתכם הקשה. אנחנו רוצים למשוך את האנשים הטובים ביותר לגוגל", כתב שמידט.

שמידט עוד ציין שסקרי החברה מראים כי עובדי גוגל מייחסים החשיבות הגבוהה ביותר למרכיב המשכורת מאשר כל מרכיב אחר, בונוסים או אקוויטי.

בשנה האחרונה, מספר בכירים לשעבר בגוגל, עובדים מוכשרים שהובילו את יחידת הפרסום בחברה, מנהלי מוצר ומהנדסים שהיו מעורבים בפיתוח דפדפן כרום והאנדוראיד, הצטרפו לפייסבוק.

לפי הדיווח, במקביל להעלאת השכר, גוגל החלה לפתח נוסחה מתמטית שתנסה לזהות עובדים שעלולים לנטוש את החברה בהסתברות יותר גבוהה וזאת בהתבסס על גורמים שונים.