פוקס ניוז במתקפה על ג'ורג' סורוס: "שלח יהודים למחנות"

השדרן הימני-קיצוני של הרשת גלן בק במתקפה חריפה על המיליארדר היהודי: "הוא אתאיסט שרואה את עצמו כאלוהים" ■ הליגה נגד השמצה גינתה את ההשתלחות חסרת התקדים

בהתקפה חסרת תקדים בארסיותה ובנימתה האנטישמית, טוען השדרן הימני-קיצוני גלן בק, אחד מעמודי התווך של ערוץ פוקס ניוז, כי המיליארדר היהודי ג'ורג' סורוס סייע במשלוח יהודים למחנות ריכוז בהונגריה, שבה נולד, בתקופת מלחמת העולם השניה. הוא מתאר את סורוס כ"אתאיסט... שרואה עצמו מעין אלוהים" וטוען שהמיליארדר יחולל השתוללות אינפלציונית בארה"ב, שבגינה תעלה צנצנת קפה "פולג'ר" 77 דולר, בגלל מאמציו להביא לפיחות הדולר.

בתכנית ששודרה ב-10 באוקטובר, מתאר בק כיצד סורוס, שנולד בהונגריה להורים חרדיים "נהג להסתובב עם איזה אנטישמי, למסור ליהודים מסמכי (הפקעה), להפקיע את רכושם ולשלוח אותם (למחנות)".

"וג'ורג' סורוס היה חלק מזה", אמר בק. "הוא סייע להחרים את הרכוש. זה היה מפחיד. הנה ילד יהודי שמסייע לשלוח יהודים למחנות השמדה".

בתגובה פרסמה אמש "הליגה היהודית נגד השמצה" הודעה שבה היא מוקיעה את הקשר שיצר בק בין סורוס, שהיה ילד קטן בתקופת השואה, לבין פעולותיהם של אחרים ששלחו יהודים למחנות השמדה.

"האופן שבו מתאר בק את פעולותיו של סורוס בשואה הוא פוגעני, מופרז ובלתי הולם", כותב אייב פוקסמן, מנהל הליגה. "זה איום ונורא כאשר לפרשן פוליטי, או לבדרן, יש חוצפה לומר שילד יהודי שלח יהודים למחנות המוות - וזו אמירה בלתי נכונה - כחלק מהתקפה רחבה יותר על סורוס".

"גם אני, אולי, חולק על השקפות רבות של סורוס ועל הדרך שבה הוא מנתח סוגיות שונות", מוסיף פוקסמן. "אבל זה בלתי קביל לפרסם רמיזות כאלה על עברו. לקבוע שילד קטן אחראי למה שהתרחש סביבו בתקופת השואה, כחלק ממאמץ רחב יותר להשמיץ אותו ילד בתקופת בגרותו - זו תופעה מסלידה".

"השואה היתה תקופה מחרידה ואנשים רבים נאלצו לקבל החלטות מייסרות כדי להבטיח את קיומם", אומר עוד פוקסמן. "ג'ורג' סורוס היה גלוי לב לגבי חוויות ילדותו ותולדות משפחתו, וזה צריך להיות סוף פסוק".

סורוס - מהמממנים של קמפיין המפלגה הדמוקרטית

אבל ייחוס פשעים נאציים לסורוס הילד הוא רק חלק קטן מההתקפה של בק על המיליארדר. כדי להבין מה המניע העיקרי של ההשתלחות הזו, צריך לזכור שסורוס, בעל הדעות הליברליות, או, אם תרצו, שמאלניות, הוא אחד מהמממנים הגדולים של תשדירי בחירות למען המפלגה הדמוקרטית. הוא הזרים כספים לארגון הליברלי MoveOn.org, שיזם קמפיינים מוצלחים רבים נגד המפלגה הרפובליקנית ומחוקקים רפובליקניים. בגוש הימני, רואים בו אויב גדול.

וכך, בשידור ב-10 בנובמבר, יכלו הצופים לשמוע את ההתבטאויות הבאות נגד סורוס בשידור של בק: סורוס הוא "מפעיל בובות בתיאטרון בובות... ששמעו יצא לשמצה בגין הרס כלכלות ומשטרים ברחבי תבל... הוא ידוע כמי שהכניע את הבנק הממלכתי של בריטניה. ראש ממשלת מלזיה כינה אותו 'ספסר חסר מצפון'. בתאילנד מכנים אותו 'פושע מלחמה כלכלי'. אומרים עליו גם שהוא מוצץ דמם של אנשים..."

"...אין פלא שהוא רואה עצמו כמעין אלוהים. זה לא משהו שאני (בק) אומר. זה משהו שהוא טוען. הוא מתאר את עצמו, שוב ושוב, כמעין אלוהים, אפילו כמצפון העולם".

אבל ההתקפה הצפעונית ביותר באותו שידור מייחסת לסורוס מזימה להפחית את הדולר ולחולל אינפלציה בארה"ב. בטכניקה שמוכרת ממשטרים אפלים מפחיד בק את שומעיו בנבואות אפוקליפטיות על עליות מחירים מזוויעות וקושר אותן למזימות של סורוס. למשל:

"עכשיו ממקד (סורוס) את תשומת לבו (בארה"ב). זה לא היפותזה. זה מוכח. זה מה שאיש הזה עושה. הוא עשה זאת בעבר ועכשיו הוא רוצה לחולל ירידה מסודרת בערך הדולר, ואלה המילים שלו, לא שלי.

"אם חשבתם שארבעה, חמישה דולר לגלון בנזין זה הרבה, חכו עד שסורוס יפחת את הדולר עוד יותר. תשכחו מנהיגה. מה עם אוכל? ... קלח תירס יעלה 11.43 דולר, כפי שמנבאת קבוצה לחיזוי אינפלציה. מה דעתכם על תג מחיר של 23.05 דולר לכיכר לחם? בשביל חבילת סוכר במשקל 900 גרם תשלמו 62 דולר, וחלב סויה, אוי, כמה שזה חלקלק וטעים, יעלה לכם 24.31 דולר לקרטון. וקרטון של מיץ תפוזים? 45.71 דולר. בעד צנצנת קפה "פולג'ר" במשקל 325 גרם תשלמו 77.71 דולר..."

"אדון סורוס, זה לא משחק, לפחות לא לדפוקים שחיים מחוץ לעולם שלך", המשיך בק. "אני לא מכיר אף אחד בעולם של ג'ורג' סורוס. כמובן, תמצאו שם את טימותי גייתנר, את בן ברנאנקי, את רוב הפוליטיקאים בוושינגטון. אנחנו אלה שנתונים בסיכון במשחק הזה. כאשר סורוס יפקח על ירידת הדולר, הוא ומשרתיו בוושינגטון, מי אתם חושבים ישלם את המחיר? הוא או אתם? ... הוא יגרוף עוד רווחים ועוד כוח, ואתם תפסידו את שניהם. הוא משחק את אלוהים, אבל זה בסדר מבחינתו, כי הוא אתאיסט".

ובהמשך: "האיש הזה מותיר סבל בכל מקום שבו הוא צועד. חיי אנשים נהרסים. חשבונות פנסיה, חסכונות, מקומות עבודה - כל אלה נעלמים. סבא וסבתא חסכו כל ימי חייהם, ועכשיו זה נעלם. וסורוס פשוט מסתלק לו".

"... חסכתם כל חייכם והפרשתם כסף לקרן הפנסיה. והנה, ערכה ירד ב-30% בעשר השנים שחלפו, והיא תישחק עוד יותר. אז מה תעשו? תחזרו לעבודה לעת זקנה? אתם רואים, סורוס לא חושב על זה, כי בשבילו החיים שלכם הם משחק".

ככל שידוע, סורוס לא הגיש תביעה על הוצאת דיבה נגד בק בשלב זה.