HOT מבקשת שרישיון ה-ISP שלה יינתן לשותפות מוגבלת

זאת, בניגוד לחברה נפרדת, ובדומה לרישיון שניתן לחברות הסלולר פרטנר וסלקום לצורך פעילותן בתחום התקשורת הנייחת

HOT מבקשת שרישיון ה-ISP (ספק אינטרנט) שהיא תקבל, יינתן לה במסגרת של שותפות מוגבלת ולא של חברה נפרדת, בדומה לרישיון שניתן לחברות הסלולר פרטנר וסלקום לצורך פעילותן בתחום התקשורת הנייחת. ככל הידוע, משרד התקשורת ידחה את הבקשה, משום ש-HOT הסכימה בעבר שהרישיון יינתן לחברה בת נפרדת ומשום שזו מדיניות המשרד לגבי הרישיון.

רישיון ה-ISP צפוי להימסר ל-HOT בקרוב, והוא יהיה במתכונת של הפרדה מבנית מלאה. רעיון השותפות המוגבלת לפעילות ה-ISP של HOT עלה לאחר שבעל השליטה ב-HOT, פטריק דרהי, הסכים להפרדה מבנית מלאה, העיקר שיקבל את הרישיון המיוחל. במשרד התקשורת קפצו על ההזדמנות והוציאו טיוטת רישיון שכוללת הפרדה מבנית מלאה. עם זאת, הדבר לא מנע מהנהלת HOT לנסות ולשנות את ההחלטה פעם נוספת ולבקש שהרישיון יינתן לשותפות מוגבלת, כנראה משיקולי מיסוי. במשרד התקשורת צפויים לסרב והמשמעות היא ש-HOT תצטרך להקים חברה בת לצורך הפעילות, מה שמעלה סימני שאלה לגבי הכדאיות הכלכלית של המיזם במתכונת ההפרדה. החברה הבת אמורה לכלול פעילות נפרדת, כלומר יידרשו לה מנכ"ל משלה והנהלה נפרדת וכן מערכות IT נפרדות ושירות לקוחות.

משרד התקשורת החליט בשלב זה שלא לחייב את HOT בהפרדה מבנית מהחברה האחות שלה מירס, על אף שהיו מי שטענו שצריך להבטיח זאת כבר עכשיו. במשרד לא רצו להיכנס לוויכוחים ולעימותים עם החברה בשלב הזה, שכן הרישיון ממילא מתעכב כבר שנתיים ולכן החליטו שלא לעסוק בכך כעת.