חצי שנה אחרי: "עדיין לא רואים את ההשפעה של פאלם על HP"

מאז שרכשה HP את יצרנית הסלולר ב-1.2 מיליארד דולר, רק מכשיר אחד הושק ■ פיל מקיני, סגן נשיא HP, שמבקר בישראל, מרגיע וטוען שבעקבות המיזוג מכשירים נוספים כבר בפיתוח

שוק המחשבים היום נמצא באחת הנקודות המעניינות ביותר שלו מזה שנים. אדם שרוצה להחזיק מחשב אישי נייד נתקל בשלל מוצרים שבאים להשלים זה את זה. ברמה הגבוהה מבחינת ביצועים נמצא המחשב הנייד, כשאחריו נמצא הנטבוק, מחשב הלוח (טאבלט) ולבסוף הטלפון החכם. כל המכשירים באים להציע פחות או יותר את אותן יכולות - קריאת מיילים, גלישה באינטרנט וצפייה בסרטים.

"הצרכנים לא יחזיקו את כל המוצרים הניידים הקיימים על המדף, אלא רק שניים-שלושה", אומר פיל מקיני, סגן נשיא ומנהל טכנולוגיה ראשי בחטיבת המוצרים לשוק הפרטי ב-HP, שהגיע לביקור בישראל במסגרת השתתפותו בכנס סלקום מדיה שייערך מחר (ג').

"ניסינו ב-HP למצוא את המוצר שיעמוד במרווח שנוצר בין הסלולריים לנטבוקים, כמו מחשבי הלוח שקיימים גם אצלנו וגם אצל חברות אחרות. המוצר שאנחנו חושבים שיתאים הוא SmartBook, שמכיל בערך את אותם רכיבים פנימיים שקיימים בסלולריים, אולם בניגוד לטלפון בו רק אפשר להקליד עם האגודלים, המוצר הזה נראה כמו נטבוק. יש לו מסך בגודל של 10 אינץ' והמקלדת שלו היא בגודל של 90% ממקלדת רגילה", אומר מקיני.

ההבדלים הגדולים בין הסמארטבוק לנטבוק הוא זמן הבטרייה הארוך שיכול לספק עבודה לשלושה ימים והאפשרות לבצע הפעלה מהירה יחסית, גם במחשבים הפועלים על חלונות של מיקרוסופט. HP מציעה תחת המותג שלה קומפאק את דגם ה-AirLife המוגדר כסמארטבוק ופועל על מערכת ההפעלה הסלולרית אנדרואיד של גוגל.

ומה בתחום הטלפונים הסלולריים?

תחום אחר ש-HP עדיין נמצאת בחיתולים שלו מבחינת היצע מכשירים ונתח שוק הוא הטלפונים הסלולריים. זה לא סוד שעד לרכישת חברת פאלם, HP לא הייתה שחקנית רצינית בתחום הסלולר. עכשיו, שיש ברשותה חברה עם מערכת הפעלה שיכולה לספק טכנולוגיות בתחום מסכי המגע, הכיוון בהחלט חיובי. החברה השיקה לאחרונה את מכשיר ה-Pre 2, שיגיע עם מסך מגע בגודל של 3.1 אינץ', מקלדת נשלפת בתצורת סליידר, מעבד 1 ג'יגה הרץ, מצלמת 5 מגה פיקסל ומערכת ההפעלה HP webOS 2.0.

כמו מנכ"ל אפל, סטיב ג'ובס, מקיני שולף מכיס הז'קט שלו את דגם Pre הקודם יחד עם הדגם החדש ומציג בגאווה את הבייבי של HP. על המכשיר שלו כבר מותקן המשחק הפופולרי Angry Birds. "אתה חייב שיהיה לך את המשחק הזה מותקן בטלפון", הוא אומר. "פיטר וסטרבקה, נשיא Rovio, האחראית על המשחק הזה, עבד אצלי ב-HP. בזכות הקשר שלי איתו, אני דאגתי שיהיה לנו את המשחק בפאלם".

webOs, מערכת ההפעלה של פאלם ש-HP קיבלה במסגרת עסקת הרכישה, תהפוך לברירת המחדל במכשירי הסלולר העתידיים שתשיק החברה. לדברי מקיני, החברה לא תמכור טלפונים עם מערכת ווינדוס פון של מיקרוסופט או אנדרואיד. webOS תהיה דומיננטית לא רק במכשירי הסלולר של HP, אלא גם במדפסות החדישות של החברה, במחשבי הלוח ובמוצרים עתידיים. "יש היגיון בלהכניס את ה-webOS גם לסמארטבוקים, כי מדובר במכשירים שדומים מאוד לטלפון", מסביר מקיני.

מאז שרכשה HP את פאלם בסוף אפריל 2010 תמורת 1.2 מיליארד דולר, החברה הספיקה להכריז ולהשיק רק מכשיר אחד - Pre 2. אבל מקיני מרגיע ומסביר כי השקות נוספות צפויות בהמשך. "עדיין לא רואים את ההשפעה של פאלם על HP אבל אנחנו הולכים להוציא מכשירים רבים בתוך כשנה".

מי שירצה לרכוש בישראל את הטלפון החדש לצד מחשב הלוח של החברה Slate, יצטרך לחכות. בעת שבעולם HP כבר השיקה את שני המוצרים, מנכ"ל חטיבת המחשוב האישי ב-HP ישראל, שלומי פרייס, טוען כי המכשירים יגיעו לישראל רק ברבעון השני של 2011.