מייסד פורסקוור: "מוכנים לשיתוף-פעולה בשוק המקומי"

דניס קראולי, מייסד הרשת החברתית מבוססת המיקום, אמר את הדברים בשיחת וידיאו בכנס סלקום למדיה ■ "נעשה לוקליזציה למוצר בשווקים נוספים בעולם"

"אנחנו מוכנים לשתף פעולה עם גופים ישראלים. אנחנו כל הזמן שומעים על השוק הישראלי, ויש סטארט-אפים ישראלים שעובדים בניו-יורק שאנחנו מכירים, כגון בוקסי", כך אמר דניס קראולי (34), מייסד Foursquare, בשיחת וידיאו שנערכה עימו היום (ג') בכנס סלקום למדיה. "אנחנו אוהבים לעבוד עם חברות נוספות ומעודדים גם את המפתחים הישראליים לפתח על ה-API (הקוד הפתוח של המוצר, נ"פ) שלנו ולסייע בהתאמת המוצר".

לדבריו, "אנחנו די אובססיביים לגבי השאלה איך מקלים על המשתמשים לתקשר בקלות עם מותגים, איך מעודדים אותם לעשות דברים שלא עשו מעולם, וכיצד ניתן לסייע למשתמשים לגלות את הסביבה שלהם בצורה קלה יותר", קראולי הוסיף כי בעתיד נהיה במקום מסויים, ולמרות שלא נבדוק באופן אקטיבי את האפליקציות הסלולריות שלנו, נקבל התראה שתספר לנו מי מהחברים שלנו ביקר באותו מקום או איזה הטבה מציעה בית הקפה הסמוך. "זה תחום מאוד מעניין ואף אחד עוד לא עושה את זה בצורה אפקטיבית", אמר.

פורסקוור, שהוקמה ב-2009 על-ידי קראולי ונאבין סלבדוריי, היא רשת חברתית סלולרית מבוססת מיקום, המאפשרת לכל משתמש (שבבעלותו מכשיר סלולרי חכם עם התקן GPS) לעדכן היכן הוא נמצא בכל רגע נתון, להתחרות מול החברים שלו ולזכות בעיטורים ובתארים, כגון "ראש העיר" של מקום מסוים. בפורסקוור חברים כ-4 מיליון משתמשים.

"לקח לנו שנה להגיע ל-1 מיליון יוזרים, והמיליון השני והשלישי באו במהירות גבוהה יותר. זה מראה שאנשים נהנים מהמוצר", הוסיף קראולי. "יש אנשים שאוהבים את פורסקוור ויש כאלו שעדיין לא משתכנעים וזה מה שמתמרץ אותנו".

בכל הנוגע לפרטיות, קראולי אמר כי "אנחנו רוצים להפוך את חוויית השיתוף לקלה יותר. אני לא אוהב אפליקציות שעוקבות אחריך לכל מקום - זה נראה לי פולשני ולא טבעי. אנחנו לא יודעים איפה המשתמש נמצא אלא אם הוא מפעיל את האפליקציה ומעדכן בעצמו. משתמשים חולקים את המידע שלהם רק אם הם רוצים".

בישראל, פורסקוור עדיין קטנה, ומשתמשים בה אלפים בודדים, אולם קצב הצמיחה של פורסקוור גדל גם בישראל. לדברי קראולי, 60% מהמשתמשים בפורסקוור מגיעים מארה"ב ,ו-40% מהמשתמשים נמצאים ברחבי העולם. "אני מקווה שבעוד כמה חודשים נגיע לאלפי משתמשי פורסקוור שיעדכנו שהם נמצאים באותו מקום. יש לנו משתמשים ברחבי העולם".

יש להניח כי פורסקוור בעברית לא נראה פה בקרוב, אולם קראולי ציין כי "אנחנו מתכננים לשפר את המוצר לשווקים המקומיים השונים, במטרה לעשות לו לוקליזציה". לדבריו, יהיו עיטורים שיותאמו לקהל המקומי, והשירות יותאם לשפות נוספות, מלבד אנגלית.

קראולי סיפר כי עיקר המשתמשים הם בגילאי 25-35. "כך תכננו את זה, זה הגילאים שלנו ולשם כיוונו את המוצר מלכתחילה". לדבריו, האפשרות שמשתמשים יתחילו לעדכן בפורסקוור גם במה הם צופים בטלוויזיה, היא לא הליבה של המוצר. "הרעיון הוא ללכת יחד עם האפליקציה ולגלות את העולם - זה המרחב שבו פורסקוור פועלת". קראולי סיפר כי הם התחילו לעבוד עם עסקים קטנים בהתחלה, ולאחר מכן עם מותגים גדולים יותר, כגון גאפ וסטארבקס. "כשגאפ הציעה 25% הנחה למי שיעדכן שהוא בחנות של גאפ, זה הגדיל את מספר העדכונים ב-50%. זה כלי שיכול לעבוד טוב עבור רשתות קפה, מסעדות או חנויות קמעונאיות". בעתיד, סיפר קראולי, מתכננים בחברה לספק גם כלים אנליטיים שיאפשרו למדוד את המאמצים השיווקיים האלו".