המרצה רוצה לשלוט? מנדלוביץ בדרך להשתלט על סיביל

חברת הנדל"ן בשליטת פיני צרפתי אשר עברה לאחרונה לידי מפרק נקלעה למשבר קשה על רקע פעילותה במרכז ומזרח אירופה ואיננה עומדות כיום בהחזרי החובות לנושים השונים

המרצה לתחום הפיננסים ומשקיע האג"ח נפתלי מנדלוביץ (מנדי), פועל להשתלטות על סיביל יורופ והחברה הבת סיביל ג'רמני. כך נודע ל"גלובס". חברת הנדל"ן בשליטת פיני צרפתי אשר עברה לאחרונה לידי מפרק נקלעה למשבר קשה על רקע פעילותה במרכז ומזרח אירופה ואיננה עומדות כיום בהחזרי החובות לנושים השונים.

היקף החוב למחזיקי האג"ח עומד על כ-100 מיליון שקל בכל אחת מהחברות, ומנדלוביץ' - המחזיק כשליש מסדרת האג"ח בחברה האם - מציע הסדר חוב שיכלול המרת מרבית החוב למניות.

בשנה האחרונה ביצע מנדלוביץ מספר השקעות באג"ח של חברות נדל"ן שנקלעו לקשיים. על סיביל יורופ הוא אומר: "יהיה הסדר חוב בסיביל כי אני מאמין שהנכסים של החברה יכולים לכסות את החוב. עדיף להמשיך כ'עסק חי'. נוציא את החברה מפירוק וננהל אותה, בתנאי שכל הנושים ישתתפו בהסדר. אם לא - אז עדיף פירוק, אבל אני חותר לשכנע את כולם ומקווה שזה יעבור, כי בפירוק רק עורכי הדין מרוויחים".

"שצרפתי יעבוד קשה"

סיביל יורופ סיימה את המחצית הראשונה של 2010 בהפסד של 39 מיליון אירו, בהמשך להפסד של 18 מיליון אירו ב-2009 כולה. רואי החשבון של החברה צירפו לדו"חותיה הערת "עסק חי" על רקע חשש מפירעון מיידי. לחברה גירעון של 11 מיליון אירו בהון העצמי, והיקף ההתחייבויות המצרפי שלה הוא כ-250 מיליון אירו.

החברה הבת, סיביל ג'רמני, סיימה את המחצית הראשונה של השנה בהפסד של 35 מיליון אירו, כתוצאה מהפחתת שווי נכסים והוצאות מימון גבוהות. החברה מנהלת מלחמת הישרדות כדי לשמור על הנכסים באירופה מול הבנקים ובישראל מול מחזיקי האג"ח. נושה נוסף של החברה, שמתבקש להצטרף להסדר, היא קרן Moore, לה חייבה החברה כ-20 מיליון אירו. אלן פרידמן, נציג של הקרן, נמצא בימים אלו בישראל, ודן עם מחזיקי האג"ח של החברה לגבי הסדר חוב.

בחודש שעבר מינתה השופטת ורדה אלשיך את עו"ד גיא גיסין כמפרק זמני לחברת סיביל יורופ והוא מבצע פעולות שונות של חקירת התנהלות החברה. צרפתי, נזכיר, משך מהחברה שכר מצרפי של לא פחות מ-20 מיליון שקל בשנים 2007-2009.

"אם צרפתי יצליח בניהול החברה אז הוא יקבל בחזרה חלק ממנה", אומר מנדלוביץ. "אם הוא יעבוד קשה עד שהחברה תשתקם, אז בשמחה רבה ניתן לו מניות, אך כעת הנושים לוקחים את השליטה בחברה, ונתערב בניהול".