שטראוס מציגה: עלייה במכירות, צניחה של 26.7% ברווח

הכנסות הקבוצה ברבעון השלישי של 2010 הסתכמו ב-1.77 מיליארד שקל ■ הרווח הנקי הסתכם ב-66 מיליון שקל, לעומת רווח של 90 מיליון שקל ברבעון השלישי של 2009

קבוצת שטראוס חותמת את הרבעון השלישי של 2010 עם גידול מרשים במכירות, אבל רושמת שחיקה ברווח התפעולי במקביל לצניחה ברווח הנקי של הקבוצה.

מכירות הקבוצה צמחו ברבעון השלישי ב-9.2% והסתכמו ב-1.77 מיליארד שקל, לעומת מכירות של 1.62 מיליארד שקל ברבעון המקביל ב-2009.

שטראוס משפרת את הרווח הגולמי ב-3.6%, שצומח ל-633 מיליון שקל ברבעון, אך שיעורו נשחק ועומד על 35.7% בלבד, לעומת שיעור של 37.7% ברבעון המקביל אשתקד.

הגידול בהוצאות השיווק והמכירה הביאו לשחיקה משמעותית ברווח התפעולי של הקבוצה, שיורד ב-9.4% ומסתכם ב-144 מיליון שקל, לעומת רווח תפעולי של 159 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. במקביל, שיעור הרווח התפעולי עומד ברבעון על 8.1% בלבד, לעומת שיעור של 9.8% ברבעון השלישי 2009.

הרווח הנקי של הקבוצה צנח ב-26.7% והסתכם ב-66 מיליון שקל, לעומת רווח נקי של 90 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2009.

התחרות הקשה בתחום החלב שחקה את הרווחיות

בפעילותה בישראל רושמת שטראוס צמיחה מזערית במכירות (1%), שהסתכמו ברבעון ב-688 מיליון שקל, לעומת מכירות של 682 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2009. שיעור הרווח התפעולי נשמר ועמד על 12.6%.

התחרות הקשה בתחום החלב, שגררה את כל היצרניות - וגם את שטראוס - למבצעים, הצליחה אומנם לשמר את רמת מכירות חטיבת בריאות ואיכות חיים, אך שחקה את הרווחיות בתחום. מכירות החטיבה הסתכמו ברבעון ב-475 מיליון שקל, אולם הרווח התפעולי נשחק ב-8.3% והסתכם ב-69 מיליון שקל, זאת לעומת רווח תפעולי של 76 מיליון שקל ברבעון השלישי 2009. שיעור הרווח התפעולי עמד על 14.5% ברבעון, לעומת 16% ברבעון המקביל אשתקד.

לעומת זאת, בחטיבת תענוג והנאה שטראוס כמעט ומכפילה את רווחיה. המכירות בתחום זה צמחו ב-2.5% ל-213 מיליון שקל, בעוד שהרווח התפעולי עלה ב-63% ל-18 מיליון שקל, לעומת רווח של 10 מיליון שקל בתקופה המקבילה. שיעור הרווח התפעולי רחוק אמנם משיעור הרווח בתחום החלב, אבל הוא רושם עליה מרשימה מ-4.8% ל-8.45%.

יו"ר קבוצה שטראוס, עפרה שטראוס, אמרה היום (ד') עם פרסום הדו"חות: "קבוצת שטראוס ממשיכה לצמוח יחד עם המשך השקעה בפיתוח מנועי הצמיחה העתידיים של החברה, הרחבת התשתיות לביסוס מעמדה של סברה כמובילת שוק הסלטים בצפון אמריקה וכניסה לסין באמצעות שטראוס מים, כחלק ממימוש החזון שלנו להפוך לחברת מים גלובלית".

לדברי נשיא ומנכ"ל קבוצת שטראוס, גדי לסין, "עם תום הרבעון השלישי מימשנו אבן-דרך נוספת בהתרחבות הגלובלית שלנו, וחתמנו באמצעות שטראוס מים על הסכם שותפות עם HAIER להקמת מיזם משותף בתחום פתרונות המים הביתיים בסין, ובמקביל ביצענו באמצעות חברת-הבת סברה רכישה של חברת מוצרי סלסה California Creative Foods ("CCF"), במטרה להרחיב את פעילות הסלטים המצוננים שלנו בצפון אמריקה".

"בשנת 2010 תמשיך קבוצת שטראוס להשקיע במנועי הצמיחה העתידים של החברה, סברה, שטראוס מים ושטראוס קפה, תוך המשך חיזוק המעמד המוביל בשוק הבית בישראל", הוסיף לסין.