59% מעובדי ההיי-טק בישראל מפחדים ממיקור חוץ

חוששים למקום עבודתם בעקבות הרחבת ה"אאוט-סורסינג" למדינות כדוגמת הודו וסין ■ 41% הצהירו כי הם כלל לא חוששים מהנושא ■ החשש גבוה יותר בקרב העובדים המבוגרים

פיטורים, סגירת פרויקטים והורדות בשכר אינם מושאי החששות היחידים של עובדי ההיי-טק. מנתונים של מחקר שנעשה על-ידי AllJobs יחד עם חברת המחקר ZetaTools עולה כי 59% מהעובדים בתחום מרגישים מידה מסוימת של חשש למקום עבודתם בעקבות הרחבת מיקור החוץ של החברות הישראליות - בעיקר למדינות כדוגמת הודו וסין.

העובדים המבוגרים חוששים יותר

לעומתם, 41% כלל לא חוששים מהנושא. עוד מראה הסקר, כי מבוגרים חוששים יותר מצעירים: 65% מהעובדים בני ה-36 ומעלה דיווחו כי מיקור החוץ מאיים על מקום פרנסתם, לעומת 52% מהעובדים עד גיל 35 שטענו שהם חוששים מהסיבה הזו.

עוד נתון שעולה מהמחקר הוא ש-32% מעובדי ההיי-טק יעדיפו לעבוד בחברות גדולות ומבוססות על פני חברות סטארט-אפ שבהן הסיכון התעסוקתי רב יותר. זאת, לעומת 18% מהעובדים שעדיין יעדיפו לעבוד בחברת סטארט-אפ. כמו-כן, 9% מעובדי ההיי-טק ציינו כי הם מחפשים משרה מחוץ לתעשייה.

"הסקר ממחיש את החששות השוררים בקרב עובדי ההיי-טק מאז המשבר הכלכלי האחרון, אשר יצר גל פיטורים רחב והוליד אווירה של אי ודאות בתחום", אומרת רויטל הנדלר, מנכ"לית AllJobs.

"העדפה למקומות עבודה יציבים תעסוקתית מראה על התבגרותם של אנשי ההיי-טק ושל התחום בכלל, כמו גם על השפעת המיתון שניכרת בכל התחומים במשק", אומרת הנדלר.