ששינסקי מקים צוות שיבחן סוגיות מימון פיתוח "תמר"

ועדת ששינסקי החליטה על הקמת הצוות בעקבות טענות שהועלו מצד חברת קבוצת דלק המחזיקה ברישיונות הקידוח ב"תמר"

ועדת ששינסקי החליטה על הקמת צוות-משנה לבחינת סוגיות המימון הנובעת לכאורה מטיוטת עיקרי מסקנות הוועדה, זאת בעקבות טענות שהועלו מצד החברה המחזיקה ברישיונות הקידוח בשדה "תמר", הלא היא קבוצת דלק של יצחק תשובה.

זאת, מתוך הכרה בחשיבות אספקת גז למשק הישראלי כבר בשנת 2013 וכן בצורך למנוע עיכובים בפיתוח "תמר". נציגי החברה המחזיקה ברישיונות הקידוח יתבקשו להעביר לוועדה, בהקדם האפשרי, את כל הנתונים הרלוונטיים שיש בהם כדי להסביר ולבסס את סוגיית המימון המיידית של שדה "תמר" ובפרט את הממצאים המצביעים על הזיקה הנטענת לטיוטת מסקנות הוועדה.

בנוסף לכך, הנחה שר האוצר, יובל שטייניץ, את מנכ"ל האוצר, חיים שני, ללוות את עבודת חברי הועדה ולסייע אם ניתוח הממצאים שיועברו יחייב התייחסות נוספת מצד משרד האוצר, מעבר לתחום עיסוקה של הוועדה.

כזכור, לאחר פרסום המלצות הביניים של ועדת ששינסקי לפני כשבועיים, איימה קבוצת דלק כי ההמלצות יפגעו במימון פיתוח "תמר", שיצאו לדרך לפני חודשים ספורים. גם שר התשתיות עוזי לנדאו אמר אתמול כי ההמלצות כבר פגעו במימון פיתוח "תמר", למרות שגורמים בנקאיים בכירים אומרים בשיחות סגורות כי המלצות ששינסקי לא השפיעו ולהערכתם גם לא ישפיעו על מימון הפרויקט.