תשובה מוכר את שוק בצלאל; קיים מגעים עם גינדי

ל"גלובס" נודע כי גינדי השקעות קיימו מגעים ראשוניים לרכוש את המגרש כולו ב-107 מיליון שקל ■ ב"אלעד ישראל" מעדיפים למכור רק 50%

מהשוק הסיטונאי לשוק בצלאל: חברת גינדי השקעות קיימה מגעים ראשוניים עם חברת אלעד ישראל (לשעבר דנקנר השקעות), זרוע המגורים של יצחק תשובה בדלק נדל"ן , לרכישת מתחם שוק בצלאל במרכז תל אביב בעבור 107 מיליון שקל. כך נודע ל"גלובס".

עם זאת, גורמים מקורבים אמרו ל"גלובס" כי אלעד מבקשת להכניס שותף (50%) למתחם, אך גינדי מעוניינת ברכישת המתחם כולו. מקור אחר אמר היום (ב') ל"גלובס" כי אלעד ממשיכה לקיים מו"מ למכירת 50% מהמגרש עם מספר חברות.

כזכור, בסוף שנת 2005 זכתה דנקנר השקעות במכרז על המתחם, ששטחו 1.3 דונם, ושילמה תמורתו 6 מיליון דולר (אז, כ-28 מיליון שקל), כך שערך המגרש זינק כמעט פי ארבעה בתוך חמש שנים. אם כי ראוי לציין, שלפי תנאי המכרז, היתה צריכה החברה הזוכה לפנות דוכנים שקיבלו מעמד של דיירים מוגנים. מעניין לציין שבאותו מכרז נקבע כי הזוכה צריכה היתה לבנות את הפרויקט תוך 3.5 שנים.

אחד הגורמים המעכבים את הפרויקט הוא התנגדות השכנים, שבאוגוסט השנה הביאה להנמכת גובה בנייני המגורים המתוכננים במתחם, בהתאם לתב"ע (תוכנית בניין עיר) חדשה שאושרה בוועדה המקומית לתכנון ולבנייה תל אביב.

התב"ע מורידה את גובה הבניין שהיה אמור לכלול עד 16 קומות ברחוב המכבי פינת טשרניחובסקי לגובה של שמונה קומות, ואת גובה הבניין שהיה אמור לכלול עד 10 קומות ברחוב בית לחם, לגובה של 9 קומות.

נוסף על כך, מגדילה התב"ע המאושרת את מספר יחידות הדיור שמוצעות בפרויקט מכ-120 ל-160, תוך קביעת תמהיל גודל הדירות כך ששליש מהדירות יהיו דירות קטנות (56-60 מ"ר, לא כולל ממ"ד), שליש יהיו דירות בינוניות (65-70 מ"ר) ושליש דירות גדולות (מעל 80 מ"ר).

השוק השני

אם תשתלב חברת גינדי השקעות בפרויקט זה, יהיה זה השוק השני בתל אביב עליו תקים החברה פרויקט למגורים. מזרחית לשוק בצלאל, במתחם השוק הסיטונאי בתל אביב, מקימה בימים אלה החברה את הפרויקט המתוקשר "גינדי תל אביב".

באלעד מגורים ישראל ובגינדי השקעות סירבו להתייחס.