גזפרום מאשרת: בוחנים השקעות בתחום הגז בישראל

אלכסנדר מדוודב, סמנכ"ל גזפרום: "אנחנו בוחנים את ההזדמנות הזו מקרוב, ובזהירות. אנחנו חברה גלובלית ובוחנים ובודקים הזדמנויות היכן שהן נמצאות"

חברת הגז הרוסית גזפרום מאשרת את הפרסומים האחרונים לפיהם היא מתכננת כניסה לשוק הגז הטבעי והנפט בישראל.

"אנחנו בוחנים את ההזדמנות הזו מקרוב, ובזהירות", אמר אלכסנדר מדוודב, סמנכ"ל החברה, לכתבים בבריסל, בוועידת האנרגיה של רוסיה והאיחוד האירופאי. "אנחנו חברה גלובלית ובוחנים ובודקים הזדמנויות היכן שהן נמצאות".

גזפרום מתכננת להשקיע ולקחת חלק משמעותי של כ-50% באחת מחברות הגז בישראל ולהשתתף בעסקי הקידוחים בשטחי הארץ, כך צוטט ביום חמישי האחרון מנהל השקעות החוץ של קונצרן הגז הרוסי, סטניסלב טסייקנקוב, בעיתון ברוסיה.

בכוונת ענקית הגז הרוסית, שבסיסה ממוקם במוסקבה, להתחיל במחקר הדרוש ובקידוחים כבר בשנה הבאה. התאגיד לא יביא לסיום את השיחות על היבוא על גז מרוסיה לישראל - כך על-פי ממלא מקומו של ראש הממשלה הרוסי, ויקטור זובקוב.

על פי הפירסומים הזרים, ההשקעה תבוצע עוד השנה - זאת לאחר שאנשי גזפורם מבצעים בחודשים האחרונים שיחות עם גורמים שונים בשוק האנרגיה המקומי: אלכסנדר איוואנוב, איש עסקים המייצג את גזפרום ביקר בישראל לאחרונה ונפגש עם בעלי זכויות ברישיונות.

בינתיים בארץ הרוחות סוערות עקב המלצות ועדת ששינסקי. "מצער אותי לשמוע שיש חברות אנרגיה שמאיימות להפסיק את פיתוח תגליות הגז אם המדינה תבקש את חלקה ההוגן ברווחים - זה נשמע כמעט כמו סחיטה. אני לא סוציאליסט ולא מתכוון להלאים את משק הגז, אבל כמובן שאנחנו צריכים לגרם לכך שגם הציבור הרחב ייהנה בצורה הוגנת מהרווחים". את הדברים האלה אמר היום (ב') שר האוצר יובל שטייניץ, בפאנל שנערך יחד עם מזכ"ל OECD, אנחל גוריה, באוניברסיטת חיפה.