בקרוב אצלנו? אקוודור העלתה התמלוגים - נובל נמלטה

אקוודור החליטה להגדיר את מאגרי הנפט והגז כנכס לאומי ושינתה את מדיניות תגמול החברות ■ נובל הודיעה: "כנראה נצא מהמדינה" ■ מניית נובל איבדה 3.2%

בזמן שאצלנו עדיין דנים במדיניות התמלוגים - מעבר לים כבר מקבלים החלטות וגם מתמודדים עם השלכות: ענקית האנרגיה האמריקנית נובל אנרג'י , השותפה העיקרית בקידוחי תמר ולוויתן, אישרה הלילה כי החלה ב"דיונים עם ממשלת אקוודור על עתיד מאגרי המשאבים שבה - שיחות אשר ככל הנראה יובילו ליציאה מהמדינה".

הודעתו של דובר החברה, דייויד לארסון, פורסמה לאור החלטתה של אקוודור, המהווה את אחת מהמדינות העשירות ביותר במשאבים באמריקה הלטינית, להגדיר את מאגרי הגז והנפט שלה כמשאב לאומי.

המדינה הודיעה לחברות האנרגיה הפועלות בשטחה כי מעתה יזכו מפעילות אתרי הקידוח לתגמול קבוע מראש (Flat-Fee) אשר נועד לכסות את עלויות ההפעלה של האתרים בתוספת רווח מסוכם מראש. לחברות ניתן אולטימטום המסתיים היום בחצות להכין עצמן ליישום התקנות החדשות.

כ-3.3% ממכירות הגז של נובל אנרג'י מבוססות על גז המופק באקוודור, על פי דו"חות החברה, כאשר נכסיה של נובל באקוודור נאמדים סך הכל בסכום של 59 מיליון דולר.

לאור ההודעה נפלה מניית נובל אנרג'י בשיעור של 3.2% במסחר אתמול בניו יורק בשל ההודעה - זאת לאחר שרשמה עלייה בשיעור מרשים של 16% מתחילת השנה.