אורן רווח מנכ"ל קבוצת אסתי לאודר

המותגים שלו

תן לעובדים מה שיותר, והם ייתנו בחזרה. כמה טריוויאלי, ככה מוצלח. זו התשובה המיידית של אורן רווח למי ששואל מה סוד ההצלחה שלו. על-פי הנתונים, הוא נשאל את השאלה הזו לא מעט. רווח, מנכ"ל קבוצת החברות אסתי לאודר ישראל, אחראי לפעילות המותגים אסתי לאודר, קליניק, דונה קארן, טומי הילפיגר, קרם דלה-מר, דרפן וגוד סקין לאב, ופיתח את רשת חנויות האיפור M.A.C, שגדלה בתקופתו משני סניפים לעשרה סניפים רווחיים. הקבוצה עצמה הגדילה את פעילותה בארץ פי שלושה תחת שרביטו של רווח.

הסוד, הוא חוזר ומדגיש, הוא מגע מתמיד עם 600 עובדי הקבוצה: "אתה שואל את עצמך איך אתה מגדיל פעילות ב-300%. מה הקסם. והקסם הוא לקחת עם שלם שעובד איתך ולתת לו מענה על כל הצרכים, כדי שבסוף היום הוא ייתן שירות טוב יותר בנקודת המכירה".

רווח מונה לתפקידו הנוכחי לפני שלוש שנים וחצי. קודם לכן שימש מנכ"ל חטיבת הקוסמטיקה בחברת שסטוביץ, תפקיד שמילא שלוש שנים ושבמסגרתו היה אחראי לפעילות 28 מותגי הקוסמטיקה בקבוצה, ובהם סיסלי, איב סאן-לורן ועוד. כבר אז היה אחראי על 900 עובדים ולמחזור מכירות שלפי הערכות בשוק עומד על 250 מיליון שקל לפחות. קודם לכן שימש מנכ"ל רבלון ישראל, כשהיה בן 27 בלבד.

בניגוד למצליחנים רבים אחרים, כשאני שואלת את רווח מי פתח לו את הדלת לתעשייה, הוא מדגיש שהגיע לאן שהגיע בכוחות עצמו.

בכל זאת, בוודאי יש לך מודלים לחיקוי.

"כן. סטנלי פישר בתחום הכלכלי ונוחי דנקנר בתחום העסקי".

האם היה שלב כלשהו שבו הגיל הפריע לך?

"לא. נהפוך הוא. אחד התפקידים החשובים ביותר למנהל, במיוחד בארגונים עם מאות עובדים, זה לדעת לסחוף את האנשים אחריך, בלי קשר לגיל. היכולת לעשות זאת תלויה בהכרת הסביבה התחרותית, הכרת הלקוחות, הבנה מה הצרכנים רוצים וצריכים ובניית אסטרטגיה מתאימה והטמעתה בצורה נכונה עד אחרון העובדים בארגון, כך שהעובדים ילכו אחריך ויאמינו בדרך הזאת. לעובדים יש המון אינפורמציה והמון ידע, ומנהל צריך לדעת לאסוף אותם לפני שהוא מקבל החלטות".

גיל: 36

אישי: נשוי 3, מתגורר בתל אביב

השכלה: הנדסאי תעשייה וניהול. תואר ראשון במינהל עסקים מטעם הקריה האקדמית קריית אונו, קורסים לניהול בכיר בהארוורד