אקוודור "גירשה" את נובל אנרג'י; החברה ממשיכה במו"מ

בשבוע שעבר פורסמו דיווחים לפיהם נובל אנרג'י קרובה לנטוש את אקוודור בעקבות העלאת תמלוגי הגז ■ אך נובל לא ממהרת לעזוב את אקוודור וממשיכה במו"מ עם הממשלה

נובל אנרג'י , שאיימה בשבוע שעבר לחסל את פעילותה באקוודור עקב החלטת הממשלה שם להעלות את תמלוגי הגז, הודיעה בסוף השבוע כי קיבלה מכתב מממשלת אקוודור ובו הודעה על סיום חוזה הפקת הגז ממנה.

במילים אחרות, ממשלת אקוודור פעלה ראשונה ו"סילקה" את נובל מהמדינה; אולם מסתבר שבחברה האמריקנית לא ממהרים להסתלק מאקוודור, שכן נובל ציינה בהודעתה כי היא במו"מ עם הממשלה למצוא פתרון לסוגיה.

המכתב ששיגרה ממשלת אקוודור לנובל אנרג'י נוגע לחוזה הפקת הגז מ-"Block 3". בשבוע שעבר נודע כי אקוודור הודיעה לחברות האנרגיה הפועלות בשטחה כי מעתה יזכו מפעילות אתרי הקידוח לתגמול קבוע מראש (Flat-Fee) אשר נועד לכסות את עלויות ההפעלה של האתרים בתוספת רווח מסוכם מראש. לחברות ניתן אולטימטום, שהסתיים ב-23 בנובמבר, להכין עצמן ליישום התקנות החדשות.

אך נובל לא השיבה לבקשת הממשלה ובמקביל החלו להתפרסם בתקשורת הזרה - כולל בסוכנות בלומברג - ידיעות על כך שנובל אנרג'י תעזוב את אקוודור. הממשלה לא התקפלה ושיגרה את מכתב ביטול החוזה לנובל, אך מסתבר שזה לא סוף פסוק ונובל לא ממהרת לארוז את המזוודות ולצאת מאקוודור; בהודעת החברה בסוף השבוע נכתב כי "החברה ממשיכה לעבוד עם הממשלה כדי לפתור את הסוגיה".

כ-3.3% ממכירות הגז של נובל אנרג'י מבוססות על גז המופק באקוודור, על פי דו"חות החברה, כאשר נכסיה של נובל באקוודור נאמדים סך הכל בסכום של 59 מיליון דולר.