מנכ"ל גוגל שמידט משקיע בסטארט-אפ הישראלי Any.DO

במקביל, גייסה החברה כיועצים מנהל תחום המובייל בפייסבוק וראש תחום החיפוש ושירותים מבוססי מיקום בטוויטר ■ השלימה סבב גיוס הון ראשוני של מיליון דולר

השקעה נוספת למנכ"ל גוגל, אריק שמידט, בסטארט-אפ ישראלי. קרן ההשקעות של שמידט, Innovation Endeavors, השתתפה בסבב גיוס ההון הראשון של חברת ההיי-טק הישראלית - Any.DO. החברה גייסה מיליון דולר, הגיוס הראשון שלה, משורת משקיעים-סלבריטאים בעולם הטכנולוגי: ג'נסיס, קרן ההון סיכון הישראלית, בלמברג קפיטל (שהובילו את ההשקעה); הקרן של שמידט; ; ומייסד Palantir, ג'ו לונסדייל.

הקרן של שמידט, השקיעה עד היום בשש חברות, מתוכן שתיים ישראליות - Any.DO ו-eyeView. האחרונה נוסדה ב-2007 וממומנת על-ידי ג'מיני ולייטספיד. הטכנולוגיה שלה מאפשרת לגופים להריץ סרטי וידיאו באופן מפולח ורלבנטי יותר למשתמשים.

בנוסף, הצליחה החברה לגייס לוועדה המייעצת את אריק צנג, מנהל המובייל בפייסבוק, ואלעד גיל, ראש תחום החיפוש והשירותים מבוססי מיקום בטוויטר.

* איך שלושה צעירים ישראלים מגייסים את כל הידוענים האלה?

עומר פרצ'יק, המנכ"ל: "אמנם היו לנו קצת קשרים, אבל עולם המובייל הוא בעיקרו עולם של הזדמנויות. הוכחנו כי המוצר, הצוות והחזון מעניינים, היישום שהוצאנו לשוק עורר עניין, והמשקיעים והיועצים החליטו ללכת על זה. לא הייתה לנו היכרות מעמיקה אתם קודם".

פרצ'יק; יוני לינדנפלד, סגן נשיא לפיתוח; ואיתי כהנא, סמנכ"ל הטכנולוגיות - הקימו את החברה בתחילת 2010. שלושתם, בני 25-27, יוצאי יחידת המודיעין 8200 וממר"ם.

הגיוס הנוכחי יאפשר לחברה הצעירה להשלים את פיתוח המוצר, שעד היום פותח במעין גראז'. החברה מפתחת טכנולוגיה שמנתחת את כוונת המשתמש ומסייעת בביצוע משימות באמצעות הטלפון הסלולרי. הטכנולוגיה תפעל על בסיס שימוש בזיהוי קולי, ניתוח שפה טבעית והתאמה אישית של השירותים המוצעים.

"מאחר שהמשתמשים מתייחסים לטלפון הנייד כיד שלישית, אנחנו רוצים לאפשר להם לדבר לטלפון ושהוא יבצע עבורם מטלות, למשל לשלם את חשבון החשמל".

לחברה יש יישום לאנדרואיד - מערכת ההפעלה הסלולרית של גוגל - שלו מאות אלפי משתתפים. פרצ'יק אומר שהמייסדים השיקו יישום זה כדי ללמוד מה המשתמשים רוצים: "היישום היה למטרות מחקר והוא הצליח. למדנו המון על מה המשתמשים רוצים לעשות".