סקר: "הלקוחות בארץ מיואשים מחברות הסלולר"

סקר של חברת מרקטווץ' שיוצג מחר בכנסת מצביע על חוסר אמון משווע בחברות הסלולר בארץ: לכ-25% מהנשאלים "קשה מאוד" להשוות הצעות מחברות שונות

סקר של חברת מרקטווץ' מצביע על חוסר אמון משווע של הלקוחות בחברות הסלולר, וכתוצאה מכך על ויתור מראש לניסיון לעבור מחברה לחברה - מה שמסביר את שיעורי הנטישה הנמוכים יחסית בשוק הסלולר בישראל.

הסקר של מרקטווץ' מראה כי הלקוחות בישראל מוותרים מהר מאוד על הניסיונות לעבור מחברה לחברה, בשל הקשיים הרבים הכרוכים בכך. מיקומה של ישראל בהשוואה למדינות הנסקרות בסקר מראה תמונה בעייתית למדי.

הסקר של מרקטווץ' מבוסס על סקר שנערך באיחוד האירופאי ב-2009, ומרקטווץ' ביצעה את הסקר בהתאמה בישראל.

על השאלה עד כמה קל להשוות הצעות מחברות סלולר שונות, 24.9% מהנשאלים בישראל השיבו "קשה מאוד". בדנמרק השיבו כך 17.9% מהנשאלים, ואילו בבריטניה השיבו 4.9% בלבד כי קשה מאוד להשוות בין הצעות.

מהשאלה "האם ניסית להחליף את המפעיל הסלולרי בשנתיים האחרונות" מצטיירת תמונה עגומה מאוד של המצב בארץ ביחס לעולם. מסתבר כי בישראל רק 3% מהנשאלים ניסו להחליף מפעיל בשנתיים האחרונות. נתון זה מצייר תמונה עגומה בתפיסת הלקוחות את היכולת שלהם לעבור ממפעיל למפעיל. לשם השוואה - בקצה הסקאלה ניצבת יוון, שבה 84% מהלקוחות עברו ממפעיל למפעיל בשנתיים האחרונות. בהולנד, למשל, 70% עברו ממפעיל למפעיל.

בשאלה "האם ניסית להחליף את המפעיל הסלולרי בשנתיים האחרונות", שיעור העונים "ניסיתי אבל ויתרתי או התחרטתי" עמד על 44% מהנסקרים בארץ, לעומת 10% בפינלנד ו-3% בבריטניה. מהסקר עולה בבירור כי בישראל הלקוחות לא מאמינים כי יוכלו לעבור מפעיל בקלות ורואים בכך משימה קשה ביותר.

גם מהשאלה "האם ניסית להחליף את המפעיל הסלולרי בשנתיים האחרונות", עלתה תמונה דומה, משום ששיעור העונים "לא ניסיתי כי חשבתי שזה יהיה קשה מדי" עמד על 46% מהנשאלים, בעוד שבשבדיה עמד המספר על 7% ובספרד על 4% .

מחר (ב') צפוי להימשך בוועדת הכלכלה של הכנסת הדיון בנושא הרפורמות בשוק הסלולר בחוק ההסדרים. על הפרק יעמוד נושא הנדידה הפנים-ארצית, כאמצעי מרכזי לסיוע לשחקן חדש שירצה להיכנס לשוק.

2
 2