המועצה לצרכנות: החרימו את חברות הסלולר - דברו 3 דקות פחות

‎‎המטרה: הפחתת רווחי-העתק של חברות הסלולר כדי לאלצן לשנות את היחס לצרכנים‏ ■ מנכ"ל המועצה: "חברות הסלולר פוגעות בכיסנו, והגיע הזמן לדבר אליהן בשפה היחידה שהן מבינות"

‎‎על רקע מלחמתו של משרד התקשורת בחברות הסלולר והעתירה לבג"ץ המתנהלת סביב הורדת דמי הקישוריות, מכריזה היום (ד') המועצה לצרכנות - תחת הכותרת "בבית ובמשרד לא מתקשרים מהנייד" - על מאבק צרכני נגד התנהלות חברות הסלולר, הקורא ללקוחות לצמצם בצריכת הסלולר בתגובה להתנהגותן הדורסנית של החברות.

על-פי הערכות המועצה לצרכנות, שינוי הרגלי שיחה של 3 דקות ביום, בו צרכנים ימירו את השיחות מהטלפון הנייד לנייח, יגרעו מרווחיהן של חברות הסלולר כמיליארד שקל בשנה. ‏

המאבק, מסבירים היום במועצה עם השקת הקמפיין, נובע מתחושת תסכול וכעס כפי שעולה מתלונות הצרכנים נגד חברות הסלולר ומהעובדה שאין לצרכנים כוח מיקוח מולן.

בשנים האחרונות תחום הסלולר נמצא במקום הראשון במספר התלונות המגיעות למועצה, כשמתוך אלפי התלונות שמגיעות עולה תמונה עגומה של לקוחות שבויים: עיקר התלונות עוסקות בהטעיה, בפער בין הבטחות סוכנים למימושן בפועל, בקנסות יציאה גבוהים, בחיובים עבור שירותים שלא נרכשו ועוד - כשמעל לכל קיימת תחושה של חוסר אונים בשל המצב הדומה ב-3 החברות הגדולות, הנתפסות כולן על-פי סקר של המועצה כחברות שמידת ההגינות והשקיפות שלהן היא הנמוכה ביותר במשק. ‏

בפני העיתונאים הציגה המועצה את רווחיהן הגדלים של חברות הסלולר בשנים האחרונות, מ-2.4 מיליארד שקל ב-2007 ל-3.6 מיליארד שקל על-פי ההערכות ל-2010 - זאת על רקע העלאות התעריפים השיטתיות עם כל צעד שנקט הרגולטור במטרה להקל על הצרכנים. ‏

מנכ"ל המועצה לצרכנות, עו"ד אהוד פלג, אומר כי אין תחליף להתארגנות צרכנית לצורך העברת מסר נוקב לחברות הסלולר בדבר הצורך לשחרר את הצרכנים. "חברות הסלולר פוגעות בכיסנו", אומר פלג,"והגיע הזמן לדבר אליהן בשפה היחידה שהן כנראה מבינות ולצמצם את הכנסותיהן".

קמפיין המועצה לצרכנות
 קמפיין המועצה לצרכנות

דרכים לצמצום חשבון הסלולר

‏1. למספר נייח כדאי להתקשר מטלפון נייח. ‏

‏2. אם אינכם זקוקים לשירותי האינטרנט במכשיר הנייד, בחרו מכשיר פחות מתקדם מדור 3. ‏

‏3. התאימו את חבילת דקות השיחה למספר הדקות שאתם משוחחים כל חודש.‏

‏4. התאימו את חבילת הודעות הטקסט למספר ההודעות שאתם שולחים כל חודש.‏

‏5. השאירו הודעה בתא הדואר הקולי, ובה בקשה לשלוח לכם הודעות טקסט בלבד. כך תחסכו את התשלום על שמיעת הודעות מוקלטות.

פרטנר: אנו פועלים בהוגנות ובשקיפות

מחברת פרטנר נמסר בתגובה: "פרטנר משקיעה ותמשיך להשקיע משאבים רבים בשירות מצטיין, בטכנולוגיה מתקדמת, בשירותים ומוצרים מהשורה הראשונה בארץ ובעולם ובהצעות שיווקיות אטרקטיביות.

"לפני מספר ימים הודיעה פרטנר כי כבר החל מהחודש הבא היא לא תגבה קנסות יציאה וכן תציע רק תוכניות ללא התחייבות. פעילויות אלה הן כחלק מהתנהלותה השוטפת של פרטנר בהוגנות ובשקיפות מול לקוחותיה, וזאת בכדי להיות הבחירה הטבעית והראשונה של הלקוח בישראל".