בן-אליעזר: תעשיית התוכן הישראלי תוכר כענף יצוא רשמי

"גלובס" ומשרד התמ"ת יזמו מהלך שיגדיל תמיכה תקציבית ושיווקית בענפי התוכן לטלוויזיה, לקולנוע ולניו-מדיה

שר התמ"ת בנימין בן-אליעזר הכריז היום (ב') בוועידת ישראל לעסקים של "גלובס" על פעולות משרדו להכרה בתעשיית התוכן הישראלית - ובכללה הקולנוע, הטלוויזיה והניו-מדיה - כענף יצוא רשמי. משמעות ההכרה תהיה תמיכה תקציבית ושיווקית בענפי התוכן הישראלי אשר זוכים בתקופה האחרונה לשגשוג בעולם. בסוף החודש תתקיים פגישה בעניין בין הצוות המקצועי של משרד התמ"ת בראשות המנכ"ל שרון קדמי ובין בכירי תעשיית הטלוויזיה הישראלית, בתום חודשים ארוכים של הכנות - שנעשו בהובלת "גלובס".

"מדינת ישראל הפכה לנקודת מפגש של אנשים, רעיונות וטכנולוגיה. בשני העשורים האחרונים מיצבה עצמה ישראל כמובילה עולמית בתחומי הפיתוח של התעשייה המתקדמת המתבלטת בזכות היצירתיות של ההון האנושי שלה. במקביל מתפתחת בישראל תעשיית תוכן מכובדת: תכנים ישראליים בתחומי האינטרנט, הטלוויזיה, הקולנוע והסלולר נצרכים על-ידי מיליוני אנשים בכל העולם", אמר בן-אליעזר, "תחום הניו-מדיה קיבל משקל חשוב בפעילויות הנספחים המסחריים ומכון היצוא בשנה האחרונה".

תעשיית הפורמטים והתוכן הישראלית צוברת בשנים האחרונות תאוצה ומכניסה מיליוני דולרים לגופי תוכן ותקשורת במדינה. באחרונה זכתה התוכנית "רמזור" של קשת באמי הבינלאומי הראשון שניתן לתוכנית ישראלית והפורמט עצמו נמכר לשידור בארה"ב וברוסיה. כמו כן נמכרים פורמטים ישראליים רבים ותכנים מוכנים לעשרות גופי שידור ברחבי העולם. אולם עד כה, לא ניתנה כל תמיכה או הכרה של המדינה בתעשייה ההולכת וגדלה.

להפוך למנוע

באפריל האחרון נפגשו נציגי "גלובס" עם ראשי כנס מיפ, שנערך פעמיים בשנה בקאן. בפגישה הוחלט כי בשיתוף בין שני הגופים, יחד עם מכון היצוא הישראלי ומשרד התמ"ת, תגדל ההשקעה בנוכחות הישראלית ביריד הטלוויזיה הבינלאומי. באותו חודש החל להתכנס במערכת "גלובס" פורום של בכירי תעשיית הטלוויזיה הישראלית ובכללו נציגי ערוץ HOT, yes, 10, רשת, קשת, דורי מדיה, ארמוזה פורמטס, אבוט רייף המאירי, ענני תקשורת ונציגי מיפ ונציגת מכון היצוא הישראלי מירה גשל. בפגישה עלו צרכי התעשייה הישראלית על מנת להפכה למנוע משמעותי בכלכלה הישראלית.

לדברי השר בן-אליעזר, "המשרד בוחן דרכים שיעגנו את תעשיית התוכן כתעשיית יצוא ישראלית רשמית. זאת לאחר שבמדינות רבות בעולם, ביניהן הולנד, דרום קוריאה וסינגפור, הבינו כי תעשייה זו אינה רק מנוע צמיחה כלכלי ויצירתי, אלא גם דרך יעילה ונכונה להציג את פניה היפים של המדינה".