נתניהו: "הממשלה תגבש מדיניות התמלוגים"

רה"מ נענה לדרישת שר התשתיות וביקש מהאוצר להגיש את המסקנות הסופיות של ועדת ששינסקי עד סוף השנה ■ כמו כן, קבע נתניהו "ועידת פסגה" ב-5 בינואר בנושא המסקנות בה ישתתפו מלבדו הנגיד פישר, השרים שטייניץ ולנדאו, יצחק תשובה ונציגי נובל אנרג'י

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נענה לדרישתו של שר התשתיות, עוזי לנדאו, ומתחיל להתערב בסוגיית תמלוגי הגז. ל"גלובס" נודע, כי פגישה ראשונה בנושא כבר נקבעה ל-5 בינואר 2011.

נתניהו שיגר לאחרונה מכתב לשר האוצר, יובל שטייניץ, ולשר התשתיות, עוזי לנדאו, שבו הוא דורש ממנו לעמוד בלוח הזמנים שנקבע לוועדת ששינסקי.

לפי התוכנית, על הוועדה להגיש את מסקנותיה עד 31 בדצמבר 2010, כלומר עוד כשבועיים וחצי.

במכתב שהגיע לידי "גלובס" נכתב, כי לנדאו ביקש לזרז את "תהליכי ההחלטות זאת במגמה להבטיח רציפות ויציבות של אספקת גז טבעי למשק". "אשר על כן" כותב ראש הממשלה, "אבקש כי תקפידו על לוח הזמנים להשלמת הועדה וכי עבודת תת הועדה לעניין שדה הגז הטבעי 'תמר' תושלם במקביל להשלמת עבודת המלצות הועדה (עד סוף השנה)".

בסוף המכתב מזכיר ראש הממשלה לשר האוצר, כי הממשלה היא זו שתגבש את המדיניות הסופית לגבי סוגיית התמלוגים. "הממשלה תקיים דיון בנושא בהקדם האפשרי על מנת לגבש את מדיניותה", מציין נתניהו במכתבו.

בפגישה שתתקיים ב-5 בינואר צפויים להשתתף לנדאו ושטייניץ, וגם נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, וזאת על תקן היועץ הכלכלי לממשלה, כפי שנקבע בחוק בנק ישראל.

בנוסף, בדיון צפויים להשתתף גם נציגי החברות בעלות רישיונות החיפוש, לרבות בעל השליטה בקבוצת דלק, יצחק תשובה, המחזיק בקידוח "תמר" וכן נציגי נובל אנרג'י.