לידר קופץ לקלחת: קנו דלק אנרגיה - עדיף על אבנר ודלק"ד

האנליסט עוז לוי בסקירה רחבה ראשונה: המלצת "תשואת שוק" לדלק אנרגיה במחיר יעד הגבוה ב-10% על מחיר השוק ■ רציו מומלצת ב"תשואת שוק" במחיר יעד של 53 אגורות

לידר שוק הון קופצים היום (ד') לקלחת הרותחת של שוק הגז והנפט הישראלי. בסקירה רחבה, שהגיעה לידי "גלובס", פורש האנליסט עוז לוי יריעה על הסקטור החם ביותר בבורסת אחד-העם. בשורה התחתונה, מצביע לוי על דלק אנרגיה כאלטרנטיבה עדיפה לאבנר ולדלק קידוחים ומעניק לרציו יהש המלצת "תשואת שוק" במחיר יעד של 53 אגורות ליחידת השתתפות.

לוי מעריך כי צריכת הגז הטבעי השנתית בישראל עשויה לשלש את עצמה ב-5 השנים הבאות ולהסתכם ב-2015 ב-14 BCM, כאשר רזרבות הגז ב"תמר" עשויות לספק את צרכי הגז של ישראל עד לאמצע העשור הרביעי.

לוי מניח, מתוך חשש ליישום המלצות ועדת ששינסקי, היטל פרוגרסיבי של 50% כשהוא בא לנתח את שווי של "לוויתן" ואת שווי שותפויות הגז והנפט הישראליות. לפי מודל תזרים מזומנים בשיעור היוון של 12%, שווי "לוויתן" לפני תמלוגי על, דמי ניהול, מס ובהנחת מלוא היטל ששינסקי עומד על 5.3 מיליארד דולר. שווי המאגר בנטרול ההיטל הפרוגרסיבי של ששינסקי עומד, לדעת לוי, על 12 מיליארד דולר ולפי הנחה של 50% היטל פרוגרסיבי - 8.7 מיליארד דולר.

כאמור, לוי מעניק המלצת "תשואת שוק" למניית דלק אנרגיה עם עדיפות ברורה על פני אבנר ודלק קידוחים. לוי מציין כי מניית החברה נסחרת בדיסקאונט של 23% על השווי הכלכלי שלה, ואותו דיסקאונט צפוי להצטמצם. לוי מעניק לדלק אנרגיה מחיר יעד של 1,525 שקל למניה, עלייה של כ-10% על מחיר הבסיס הבוקר בת"א.

דלק קידוחים ואבנר, המחזיקות כל אחת ב-15.625% ב"תמר" וב-22.67% ב"לוויתן" מומלצות שתיהן בהמלצת "תשואת שוק" עם מחירי יעד של 14.8 שקל ו-2.57 שקל, בהתאמה.

ישראמקו זוכה אומנם להמלצת "תשואת שוק" בלידר, אך מחיר היעד הננקב - 38 אגורות ליחידה - מצביע על ירידה של כ-8.5% על מחיר הבסיס הבוקר. רציו , המחזיקה ב-15% מ"לוויתן", מומלצת על ידי לוי בהמלצת "תשואת שוק" במחיר יעד של 53 אגורות ליחידה, עלייה מינורית של כ-2% על מחיר הבסיס הבוקר. לאלון גז מעניק לוי המלצת "תשואת יתר" במחיר יעד של 45 שקל.

לוי מציין כי ההמלצות לעיל עשויות להשתנות לחיוב במידה ואחד מהתרחישים הבאים יקרה: תמצא כמות מסחרית של נפט ב"לוויתן", יותר ממחצית המלצות ועדת ששינסקי תצומצמנה, עלייה משמעותית במחיר הנפט והפחם והגעת השותפות ב"לוויתן" להסכם מכירה מול ספק רב-לאומי.