החלפתם ספק אינטרנט? תמשיכו לקבל אי-מיילים

‎משרד התקשורת הסיר חסם מעבר בין ספקיות האינטרנט ‏‎■‎‏ הנוטשים יוכלו לשמר את כתובת המייל שלהם לחצי שנה בחינם ולקבל הודעות בהעברה אוטומטית לכתובת החדשה

משרד התקשורת מתקן את הרישיונות של כל ספקיות האינטרנט, וכופה עליהן להעביר הודעות מייל של לקוחות נוטשים לספק החדש. לא ניתן לבצע ניוד מלא של כתובת המייל בין ספק לספק, כפי שהדבר נעשה במספרי טלפון, ולכן הוחלט כי ספקיות האינטרנט יעבירו לנמענים הנוטשים את ההודעות, שיגיעו לכתובת החדשה שלהם.

ספקיות האינטרנט יחויבו לתת את השירות בחינם לתקופה של חצי שנה, ואחריה יוכל לקוח נוטש, שירצה להמשיך ולקבל את הדואר האלקטרוני שלו כהודעת העברה ולשמור על התיבה הקולית המקורית, לעשות זאת תמורת "סכום סביר".

משרד התקשורת החליט שלא להתערב במחיר שיגבו הספקיות בתום התקופה, משום שסבר כי מדובר בפרק זמן מספיק על מנת ליידע את כל אנשי הקשר של המנוי בדבר מעבר לכתובת החדשה.

תיקון הרישיון בוצע בתיאום עם ח"כ רונית תירוש, שיזמה את המהלך ורצתה לממש אותו באמצעות תיקון חקיקה. אלא שבסופו של דבר הצליח משרד התקשורת לשכנע אותה שהוא יוביל את המהלך איתה במשותף, ולכן אין צורך לעשות זאת באמצעות תיקון חקיקה, שמחייב אישור של ועדת הכלכלה וכו', וגם יעכב את התהליך. ברגע שהמשרד ראה לנכון להתערב והסכים כי קיימת כאן בעיה צרכנית, הדרך לתיקון הרישיונות היתה קלה יותר.

ספקיות האינטרנט יחויבו לבצע את התיקונים בקרוב, מיד לאחר שתיקון הרישיון ייכנס לתוקפו.