חניוני הצלחה מגיעים לבורסה בת"א

לבעלי קבוצת החניונים, צחי מרקור, יוקצו 60% ממניות יורו-טרייד נדל"ן, במסגרת הסדר חוב בחברה

לא חלפו חודשיים מאז נחשף ב"גלובס" כי איש העסקים צחי מרקור מתמודד על חברת הנדל"ן אזורים, והבוקר התברר כי לפחות בינתיים פעילות החניונים שלו מצאה בית ציבורי אחר. חברת יורו-טרייד נדל"ן בינלאומי שבשליטת עמית ביאל ובועז קמר, העוסקת בהשקעות נדל"ן במערב אירופה, הודיעה כי חתמה על הסכם עם מרקור הכולל הסדר חוב עם מחזיקי האג"ח של יורו-טרייד, ואת הכנסת פעילות החניונים הפרטית של מרקור לתוך החברה.

למרקור, הבעלים של קבוצת החניונים הגדולה בישראל, "חניוני הצלחה", יוקצו 60% מהון המניות של יורו-טרייד תמורת תשלום של 20.5 מיליון שקל. במסגרת העסקה ימכור מרקור לחברה מחצית מהחזקותיו ב-11 חניונים בישראל תמורת 62.5 מיליון שקל (50 מיליון שקל יקבל במזומן ו-27 מיליון שקל באג"ח המירה למניות החברה).

מרקור יקבל גם אופציה למכירת ה-50% הנותרים בחניונים במחיר דומה, כך שאם תממש אותה יעמוד היקף העסקה על 125 מיליון שקל. החניונים שיימכרו ליורו-טרייד יושכרו לחברת תפעול חיצונית בבעלות מרקור, לתקופה של חמש שנים ממועד השלמת העסקה.

ההסדר כפוף לאישור מחזיקי האג"ח. יורו-טרייד הנפיקה אג"ח בהיקף של כ-60 מיליון שקל, ובחודש הבא אמורה לשלם למחזיקים 26 מיליון שקל (קרן וריבית), אך הודיעה שתתקשה בכך. האג"ח נסחרה הבוקר בתשואה לפדיון של 315%, אך לאחר הדיווח על העסקה הנרקמת מחירה זינק ב-12.1% והתשואה ירדה בשיעור חד.

במסגרת הסדר החוב המוצע תשלם החברה למחזיקי האג"ח 16 מיליון שקל במזומן, כנגד 20 מיליון שקל נוספים תונפק אג"ח חדשה לשבע שנים, ויתרת החוב תומר ל-20% ממניות החברה. גם בעלי המניות הנוכחיים יחזיקו ב-20% הנותרים, ומחזיקי האג"ח יקבלו 12 מיליון אופציות להמרה לכמות דומה של מניות.

בשלב השני מתכוון מרקור להוביל הנפקת זכויות במסגרתה תשקיע יורו-טרייד 50 מיליון שקל בקרן השקעות שתעסוק ברכישת חניונים ונדל"ן בארה"ב ובקנדה, וזאת כנגד הקצאת מניות עבורה בקרן. בכך, מתכוון מרקור לנצל גם את הפלטפורמה של יורו-טרייד לרכישת והשבחת חניונים בצפון אמריקה, ומבחינתו היקף ההשקעה בחברה עשוי להגיע ל-100 מיליון שקל.

הנדל"ן מפסיד

יורו-טרייד מחזיקה בכ-16 נכסי נדל"ן מניבים, מתוכם תשעה בהולנד ושבעה בגרמניה, לרבות ארבעה בתי מלון, בנייני משרדים ומבנים תעשייתיים. סך שטחי הנכסים שבניהול החברה הנו כ-89 אלף מ"ר. את תשעת החודשים הראשונים של השנה סיימה החברה עם הכנסות של 24 מיליון שקל בלבד, ובשורה התחתונה נרשם לה הפסד של 9 מיליון שקל, וזאת בהמשך להפסד של 22 מיליון קל ב-2009 כולה.

חובותיה של יורו-טרייד מסתכמים ב-476 מיליון שקל, יש לה גירעון של 31 מיליון שקל בהון העצמי וגירעון של 40 מיליון שקל בהון החוזר, ולדוחותיה הכספיים צורפה הערת "עסק חי".

חניוני "הצלחה" מונים קרוב ל-100 חניונים בכל רחבי הארץ, עם עשרות אלפי מקומות חנייה, מרביתם בגוש דן. החברה משביחה חניונים ומשיגה תשואות גבוהות מאוד בתחום, וכן נוקטת מדיניות של השגת רמת תפוסה גבוהה בחניונים, ומחזור העסקים השנתי שלה מוערך ביותר מ-200 מיליון דולר בשנה.