בן זאב חותך ההמלצה לאפריקה עקב פרישתו של פאינרו

(עדכון) - חתך את ההמלצה למניה ל"תשואת שוק" ■ בן זאב: לפאינרו הייתה תרומה חשובה ביותר לחברה במהלך הסדר החוב ובבניה מחודשת של אמון המשקיעים

לאחר הודעת אפריקה ישראל מהבוקר (א'), לפיה סמנכ"ל הכספים ב-4 השנים האחרונות ומי ש"זכה" לעבור איתה את הסדר החוב ב-2009, רון פאינרו, ביקש לעזוב את החברה, מוריד יובל בן זאב, מנהל מחלקת המחקר בכלל פיננסים את המלצתו למניית החברה ל"תשואת שוק".

בן זאב מעריך כי לפאינרו הייתה תרומה חשובה ביותר לחברה במהלך הסדר החוב ובבניה מחודשת של אמון המשקיעים בחברה בעבודתו לצד המנכ"ל איזי כהן. בן זאב מזכיר כי לאחרונה הוא הדגיש 2 נקודות מרכזיות: ראשית, אפריקה חוזרת להיות השקעה לגיטימית עבור המשקיעים המוסדיים, ושנית, לחברה קיים פוטנציאל ליצירת ערך בהשקעותיה בארה"ב.

בן זאב מסביר כי ההודעה על התפטרותו של פאינרו הינה שלילית עבור החברה בהקשר לשתי הנקודות הללו: לצד כהן, היווה פאינרו גורם חשוב ברכישת אמון המשקיעים המוסדיים והתפטרותו עלולה להוות עבורם תמרור אזהרה. שנית, בהמשך להתפטרות מנכ"ל אפי ארה"ב ריצ'רד מרין לפני כשבוע, נראה כי המשקיעים יתקשו לראות לנגד עיניהם מימוש קרוב של הפוטנציאל בארה"ב וההתמקדות תהיה בפעילות החברה ברוסיה.

כיוון שכך, רואה בן זאב לנגד עיניו שילוב של פגיעה באמון המשקיעים בחברה לצד התמקדות בפעילות החברה ברוסיה, מה שיביא את המשקיעים להעדפה ברורה של השקעה ישירה בחברת הבת אפי פיתוח על פני אפריקה ישראל.

בונוס של 1.25 מיליון שקל לפאינרו

פאינרו עצמו הודיע על רצונו לפרוש בסוף השבוע ובאפריקה מחפשים כעת מחליף לתפקיד. מועד עזיבתו של פאינרו טרם נקבע והחברה תדווח על כך בהמשך.

באוגוסט 2010 קיבל פיאנרו בונוס מיוחד בהיקף 1.25 מיליון שקל על תרומתו לייצוב החברה בתקופה הקשה שעברה וההגעה להסדר עם נושיה.

גורמים באפריקה מסרו ל"גלובס" כי פאינרו פורש מכיוון שברצונו "לפנות לכיווני פעילות חדשים". איזי כהן, מנכ"ל אפריקה ישראל מסר בהודעה לתקשורת: "ברצוני להודות לרון פאינרו על תרומתו לחברה ולאחל לו בהצלחה בהמשך דרכו העסקית".