יהודי-אמריקני לבכירי לאומי: "בגדתם בנו"

רו"ח אמריקני, בשם כמה מרוכשי הדירות הזרים בפרויקט נוף ציון: "אשתי ואני אזרחי ארה"ב וציונים. אם תקדמו אינטרסים ערביים, ייגרם נזק קשה למוניטין הבנק"

לידי "גלובס" הגיע מכתב אשר נכתב בשמם של מספר רוכשי דירות בשכונת נוף ציון בירושלים המיועד לבכירי בנק לאומי, גליה מאור ודוד ברודט, בעקבות חשיפת "גלובס" את זהותו של המשקיע הפלסטיני, בשאר אל-מסרי, אשר בתיווכו של עו"ד דב וויסגלס רוכש נכסים מחברת דיגל , החייבת לבנק לאומי כ-80 מיליון שקל.

רו"ח האמריקני רוברט פרידבאור, כתב לבכירי בנק לאומי במכתבו בעניין שכונת יפה נוף ודיגל: "אשתי ואני אזרחי ארה"ב ובעלי דירה בנוף ציון שנבנתה ע"י דיגל. אנו ציונים מזה זמן רב ומאמינים בארץ ישראל. כל ילדינו הלכו לבתי ספר בישראל ואחד מבנינו עשה עלייה, שירת בצבא ומשרת כיום כמילואימניק בנח"ל. גם בכוונתנו לעשות עלייה ולגור בנוף ציון בשנים הבאות.

"הייתי מעורב בפרויקט זה מאז שהוצג לציבור, לפני כ-8 שנים ואני נמצא בקשר עם רבים מהמשקיעים האמריקנים בו. לאנשים אלה ישנו כוח ותפקידים בעלי השפעה רבה בקהילותיהם. בנק לאומי הינו אחד הבנקים המובילים בישראל אשר לו סניפים רבים, הפועלים במדינות שונות כולל ארה"ב וישראל.

"היינו תחת הרושם כי בנק לאומי לעולם לא יעבוד כנגד עם ישראל, אך כעת אנו מגיעים במהירות למסקנה כי הדבר אינו נכון. נראה כי בנק לאומי לוקח חלק בבגידה בכך שהוא מאפשר ביצוען של עסקאות סודיות, שיובילו למכירת נכסים בנוף ציון לבעלי אינטרסים ערביים.

"אנו ותושבים נוספים שרכשו דירה בנוף ציון עשינו זאת מתוך אמונה שזו תהיה קהילה יהודית. בדיקות שביצענו קבעו הנכס הוקם על קרקע פרטית יהודית. כעת נראה כי בנק לאומי, על מנת להגן על האינטרסים הכלכליים שלו, עשוי להיות מעורב באופן אקטיבי בהעברת הנכס לידיים ערביות. צעד שכזה יהווה בגידה באמון מצידו של בנק לאומי, מה שיפגע באופן חמור במוניטין שלו בקרב הקהילות היהודיות בארה"ב, בישראל ובעולם כולו.

"רבים יראו בפעולה זו צעד עוין וכבגידה באינטרסים היהודיים בירושלים ובישראל. העסקים שלכם מבוססים על טובתם של היהודים - האם אתם באמת רוצים שיהיה לכם מונטין של מי שמקדם את האינטרסים הערביים?

פרידבאור סיים את מכתבו בתקווה, כי "תגיעו להחלטה חכמה מאוד אשר תאפשר לכל הצדדים להלל את בנק לאומי על האומץ שלו ועל עמדתו האקטיבית של הבנק בקידום מכירת הנכס לידיים יהודיות".

מבנק לאומי נמסר בתגובה: "בשל כללי הסודיות בנקאית החלים על הבנק איננו יכולים להיכנס לפרטי החשבון של לקוחות ספציפיים, אולם ראוי לציין כי נכון לעכשיו לא ננקטו כנגד דיגל הליכים משפטיים ולא מתנהל תהליך מכירה מטעמנו".