אירופה סגרה בעליות עליות קלות: איטליה משכה מעלה

נעילה שלילית באסיה בצל התמרון הצבאי של דרום קוריאה בחצי האי יונגפיונג - צפון קוריאה בתגובה: "משאלת התאבדות" של סיאול ■ סין נפלה בכ-3% במסחר בתוך-יומי

שוקי אירופה סגרו בעליות קלות ביום שהסתמן כחיובי והתאפיין בעליות למרות המתיחות בחצי האי יונגפיונג בין דרום קוריאה לצפון קוריאה, כאשר הראשונה הוציאה אל הפועל את התמרונים הצבאיים אותם היא תיכננה מבעוד מועד. צפון קוריאה הודיעה כי תתמודד עם כל תגובה אפשרית של דרום קוריאה, אשר הגדירה את התמרונים כ"משאלת התאבדות" של סיאול. איטליה שהתאפיינה בסנטימנט חיובי הצליחה לפוגג את החששות ביבשת, הקרינה על אירופה כולה ועודדה עליות ביבשת.

הבנק המרכזי באירופה האט בשבוע שעבר באופן משמעותי את רכישת האג"ח במרחב האירו, כך עולה מדו"ח שפורסם היום. סה"כ הרכישות בשבוע שעבר הסתכמו ב-603 מיליון אירו (792.6 מיליון דולר) לעומת 2.667 מיליארד אירו בשבוע הקודם. נזכיר כי הבנק המרכזי האיץ את הרכישות אג"ח בשבועות האחרונים לאור התחדשות משבר החוב באירופה ועל רקע מצבה של אירלנד.

נעילה שלילית באסיה

מוקדם יותר ננעלו שוקי אסיה במגמה שלילית כשמדד הקוספי הדרום-קוריאני נלחץ מטה ומטבע הוון הקוריאני צנח מול הדולר. בצד השני של המתרס, כמה מהבנקים המובילים במדינה דווקא רשמו מגמה חיובית למרות הודעת הממשל על כוונה להטיל מיסוי על הלוואות חוץ שבמאזני הבנקים במדינה. כמה מהפרשנים המובילים במדינה מסבירים כי הסיבה היא שהמיסוי היה צפוי וכבר מגולם במחירי מניות הבנקים.

"המשך מתיחות בין 2 הקוריאות עלול לשים את מדד הקוספי ומטבע הוון תחת לחץ לקראת סוף 2010 כאשר הסוחרים נוטים ליטול פחות ופחות סיכונים", ציין פרנסס צ'אונג מ-Credit Agricole.

בורסת שנחאי בסין לא נותרה אדישה לנעשה בקוריאה, ובשלב מסוים של המסחר צנח המדד המוביל במדינה בכ-3%.

באוסטרליה דווח היום כי ענקית הכרייה BHP Billiton מחפשת ברוקר חדש תחת מריל לינץ', בעקבות כישלון הצעת הרכש לענקית הדשנים הקנדית פוטאש. מריל לינץ' ליווה את BHP ב-5 השנים האחרונות.

[לבורסות בעולם]