הרבה מאוד משקיעים נסחפים אחרי הכותרות המופיעות באתרי האינטרנט ובמדורי הכלכלה בעיתונים, בארץ ובעולם, ולא עושים שיעורי בית בסיסיים לפני שהם משקיעים במניות או באגרות חוב.
כלומר, הם אינם מבצעים מחקר בסיסי לגבי ניירות הערך שבהם הם מתכננים להשקיע כמו למשל קריאת הדו"חות הכספיים האחרונים, המלצות של אנליסטים או בדיקה של איכות ההנהלה והמתחרים.
דן צומבק (Dan Dzombak) כותב באתר מוטלי פול על 3 מניות עם בסיס כלכלי חזק שלא מופיעות בכותרות המדורים הכלכליים בתדירות גבוהה ולכן נמצאת מתחת לרדאר של הרבה מאוד משקיעים, בעיקר פרטיים.
1. טלפוניקה . לענקית הטלקום הספרדית יש נוכחות חזקה במדינות אמריקה הלטינית ולכן קצב הצמיחה שלה יכול להמשיך להיות גבוה יחסית, בניגוד לחברות טלקום אחרות המתמקדות בשווקים המפותחים. למניה תשואת דיבידנד של 6.2%. המניה סבלה לאחרונה על רקע המשבר הכלכלי באירופה ובעיקר בספרד וחששות מהעמקתו.
2. פיליפ מוריץ אינטרנשיונל . אין ויכוח על כך שהמותג פיליפ מוריץ הוא אחד החזקים שיש, ולחברה הזו, שהייתה פעם הבת של אלטריה , אין את הקשיים הרגולטוריים איתם אלטריה מתמודדת. תשואת הדיבידנד עומדת על 4.3%.
3. National CineMedia (סימול: NCMI). החברה שלטת בכ-59% משוק הפרסומות בסרטי קולנוע. 52% ממניות החברה נמצאות בידי 3 חברות גדולות המפעילות בתי קולנוע בארה"ב: AMC, Regal, Cinemark ויש לה הסכמים ארוכי טווח איתם. למרות שזה עשוי להפתיע, הסגמנט הזה של תעשיית הפרסום נמצא בצמיחה. החברה העלתה את תשלום הדיבידנד פעמיים ב-2010 והתשואה שלו עומדת כיום על 4%.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.