סלקום, פלאפון ומירס משיקות: "חיוג שמות" בסלולרי

הטמעת הטכנולוגיה במכשירים או בכרטיסי ה-SIM תתבצע ברבעון הראשון של 2011, ואז יכול המכשיר לחייג אותיות ולשלוח אותן לרשת כאילו היו יעדי חיוג לכל דבר

אתם מנויי סלקום, פלאפון או מירס? בקרוב תוכלו לחייג באמצעות אותיות ולא תצטרכו אפילו להקיש מספרים על המסך. 3 מפעילות הסלולר הודיעו היום (ב') כי בכוונתן להתחיל בעדכון מכשירים וכרטיסי SIM ברבעון הראשון של 2011, כך שהמשתמשים יוכלו להשתמש בשירות "חיוג שמות" כבר ברבעון זה. כרגע השירות קיים לבעלי טלפונים חכמים בלבד.

למי שלא מכיר, מדובר בשירות חיוג השמות הסלולארי DialmyName של חברת NTTM, מפתחת הטכנולוגיה. הטכנולוגיה היא הראשונה בעולם שמספקת פתרון לחיוג שמות מכל מכשיר סלולרי - כחלופה לחיוג מספרים - באמצעות טכנולוגיה המוטמעת בכרטיס ה-SIM או במכשיר.

עם הטמעת הטכנולוגיה במכשיר או בכרטיס ה-SIM, יכול המכשיר לחייג אותיות ולשלוח אותן לרשת כאילו היו יעדי חיוג לכל דבר. יכולת זו תאפשר לכל אדם או עסק לבחור לעצמו שם חיוג בעל משמעות שישמש לחיוג - בכל צירוף של אותיות, שפה, ספרות וסימנים.

מחזיקי סמארטפון מסוג iPhone, אנדרואיד, בלקברי ונוקיה (סימביאן) יכולים להתקין כבר עתה גרסת בטא של "חייגן שמות" באתר www.dialmyname.co.il, ובחנויות AppStore ו-Android Market. בקרוב ניתן יהיה להתקין חייגן גם מאתרי סלקום ופלאפון. לאחר עדכון המכשיר יוכלו המנויים לחייג באופן מיידי לאלפי העסקים שכבר נרשמו במרשם שמות החיוג הישראלי (www.icnr.org.il).