דיגל: מכניסים משקיע ל"נוף ציון" במקום הפלסטיני

דיגל: אם וככל שיתקבל אישור לאומי למתווה ההשקעה המוצע, החברה תפעל לגיוס מקורות מימון לצורך העמדת יתרת המימון הנדרש להסדר החוב עם מחזיקי האג"ח

נראה כי ההסתבכות של חברת דיגל ובנק לאומי סביב פרוייקט נוף ציון עומדת להיפתר. דיגל דיווחה הבוקר (ב') לבורסה כי קיבלה אתמול הצעה לרכישת מלוא החזקותיה בקרקעות בפרויקט נוף ציון בירושלים ובקילאס.

רכישת הנכסים מותנית ברכישת חלקו של אחיו של בעל שליטה בנכסים אלה, בנוסף לרכישת חלקה של החברה בפרוייקט נוף ציון בירושלים ובקילאס, כך שלאחר השלמת העסקה יוחזקו 100% מהקרקעות בפרוייקט נוף ציון בירושלים ו-100% מההון של קילאס על ידי המשקיע החדש.

עוד מציינים בדיגל כי "אם וככל שיתקבל אישור לאומי למתווה ההשקעה המוצע, החברה תפעל לגיוס מקורות מימון לצורך העמדת יתרת המימון הנדרש להסדר החוב עם מחזיקי האג"ח".

בשבוע שעבר הגיע לידי "גלובס" מכתב אשר נכתב בשמם של מספר רוכשי דירות בשכונת נוף ציון בירושלים המיועד לבכירי בנק לאומי, גליה מאור ודוד ברודט, בעקבות חשיפת "גלובס" את זהותו של המשקיע הפלסטיני, בשאר אל-מסרי, אשר בתיווכו של עו"ד דב וויסגלס התכוון לרכוש נכסים מחברת דיגל, החייבת לבנק לאומי כ-80 מיליון שקל.

בין השאר נאמר במכתב: "הייתי מעורב בפרויקט זה מאז שהוצג לציבור, לפני כ-8 שנים ואני נמצא בקשר עם רבים מהמשקיעים האמריקנים בו. לאנשים אלה ישנו כוח ותפקידים בעלי השפעה רבה בקהילותיהם. בנק לאומי הינו אחד הבנקים המובילים בישראל אשר לו סניפים רבים, הפועלים במדינות שונות כולל ארה"ב וישראל. "היינו תחת הרושם כי בנק לאומי לעולם לא יעבוד כנגד עם ישראל, אך כעת אנו מגיעים במהירות למסקנה כי הדבר אינו נכון. נראה כי בנק לאומי לוקח חלק בבגידה בכך שהוא מאפשר ביצוען של עסקאות סודיות, שיובילו למכירת נכסים בנוף ציון לבעלי אינטרסים ערביים.