עיין ערך נדיבות: ויקיפדיה גייסה 16 מיליון דולר מתורמים

חצי מיליון משתמשים ברחבי העולם נענו לקריאות לתמוך באנציקלופדיה החופשית, שביצעה את מבצע הגיוס השנתי שלה ■ בישראל תרמו 3,500 משתמשים סכום של 285 אלף שקל

בתום 50 יום של מבצע גיוס שאפתני, הודיעה לפנות בוקר (א') קרן ויקימדיה העולמית, המפעילה את אתר ויקיפדיה, על סיום מבצע גיוס התרומות השנתי שלה, שהסתיים השנה בהצלחה רבה עם סכום מרשים של 16 מיליון דולר שתשלשל לקופתה, הודות לחצי מיליון תורמים מכל רחבי העולם שביקשו לתמוך במיזם האנציקלופדיה החופשית.

בשנה שעברה, לשם השוואה, נענו לקריאות לתרום "רק" 230 אלף בני אדם - פחות ממחצית.

התרומות נאספו מקרב גולשים ב-140 תורמים מכל רחבי העולם שנענו למודעות הענק שפירסמה בקרן באתר - מודעות שהחל מהבוקר יבשרו בפשטות על סיום מבצע התרומות ויודו למשתמשים. סכום התרומה הממוצע עומד על 22 דולר.

"בארץ שמחנו לקבל תרומה מלא פחות מ-3,500 משתמשים, שביחד תמכו בקרן בהיקף של 285 אלף שקל", סיפר דובר ויקימדיה בישראל, איציק אדרי. לדבריו, כעת מתמקדים שם בחגיגות יום-ההולדת העשירי של ויקיפדיה, שייערך ב-15 בינואר, ממש בעוד שבועיים.

לצד גיוס התרומות, בויקיפדיה עדיין מבקשים להרחיב באופן משמעותי את מאגר המתנדבים שלהם בארץ ובעולם - אשר מהווים את מרכז הפעילות בקרן בהיותם עורכים במיזם ופעילים לקידומו.

תקציב התפעול השנתי של הקרן בכל רחבי העולם יעמוד בשנה הקרוב על 20.4 מיליון דולר.