אין גשם? יש בצורת? מבול עסקאות נדל"ן לסוף השנה

דלק נדל"ן, אספן, ביג ואלקטרה נדל"ן ניצלו את סוף השנה האזרחית להשלמת עסקאות בחו"ל ■ אביב בניה, קבוצת עזריאלי וגינדי עשו זאת בישראל

תכנון מוקדם של תשלומי מס בגין עסקאות כמו גם של מועד הצגת רווחים ממימושים, הוביל לשטף עסקאות נדל"ן של חברות בורסאיות עם סיומה של 2010, כשלא פחות משבע חברות עדכנו במהלך סוף השבוע והבוקר על עסקאות שביצעו בתחום.

קבוצת אספן של רוני צארום ממשיכה להרחיב את פורטפוליו הנכסים שלה. הבוקר הודיעה החברה הבת אספן נדל"ן כי חתמה על הסכם לרכישת 95% מנכס הממוקם בסמוך לעיר קלן שבגרמניה, לפי שווי של כ-68 מיליון שקל (כ-14.3 מיליון אירו).

הנכס מושכר ל-10 שנים לענקית התקשורת הגרמנית דויטשה טלקום בדמי שכירות שנתיים של כ-5.8 מיליון שקל (כ-1.21 מיליון אירו) המייצגים תשואה שנתית של כ-8.5% על שווי הנכס.

במהלך 2010 רכשה אספן נכסים בישראל, גרמניה, שוויץ והולנד בהיקף של כ-400 מיליון שקל, ומנכ"ל הקבוצה, אילן גיפמן, אמר היום כי היקף הנדל"ן להשקעה שלה גדל בשלוש השנים האחרונות מכ-500 מיליון שקל, לכ-1.3 מיליארד שקל.

חברת ביג של האחים יהודה ורוני נפתלי עדכנה היום כי השלימה רכישת מרכז קניות פתוח בטקסס שבארה"ב, תמורת כ-35.5 מיליון דולר (כ-125 מיליון שקל). לפי דיווחה, שיעור התפוסה במרכז, ששטחו כ-19.4 אלף מ"ר, כ-99% וצפויים ממנו דמי שכירות שנתיים של כ-3 מיליון דולר.

100 מיליון שקל על קרקע ברמלה

חברת אביב בניה של מרדכי אביב חתמה בסוף השבוע על הסכם למכירת מבנה מסחרי שהיא מקימה בצומת בייט שבירושלים, תמורת כ-47 מיליון שקל. אביב בניה העריכה כי מסירת הנכס תתבצע במהלך 2013, והתחייבה למסור את המבנה תוך 25 חודשים מיום קבלת היתר הבניה עבורו, כשלרוכש זכות לבטל את ההסכם אם היתר הבניה לא יתקבל תוך 8 חודשים.

עוד בסוף השבוע, קבוצת עזריאלי חתמה על הסכם לרכישת הזכויות במגרש ברמלה מידי גינדי השקעות תמורת 100 מיליון שקל. על המגרש מתוכנן לקום קניון Gindi City Mall שבפרויקט גינדי סיטי. בכך מוסיף דוד עזריאלי לקבוצת הקניונים שבבעלותו את הקניון ה-15 במספר.

גינדי השקעות, שבשליטת מנור גינדי, אורי לוי, אייל פרידמן וכפיר גינדי, השיקה את פרויקט גינדי סיטי בפברואר האחרון. הפרויקט כולל שכונת מגורים מתוחמת בת ארבעה מגדלים בני 18 קומות כל אחד, ו-364 יחידות דיור בסך הכל, וכן קניון וקאנטרי קלאב.

קבוצת עזריאלי מקבלת לידיה את הקניון - בשטח מתוכנן של 31,500 מ"ר ברוטו - לאחר שמרבית שטחיו המסחריים כבר שווקו. ל"גלובס" נודע כי דמי השכירות הצפויים בקניון יעמדו על 140 עד 200 שקל למ"ר. הצפי לפתיחת הקניון, שהיקף ההשקעה של קבוצת עזריאלי בהקמתו נאמד בכ-220 מיליון שקל, הוא עד שנת 2013.

חברת אלקטרה נדל"ן מקבוצת אלקו של גרשון זלקינד הודיעה ביום חמישי בערב על מכירת 30% מחברה המחזיקה ב-17 נכסים מניבים בגרמניה (בעיקר בנייני משרדים), תמורת 10 מיליון שקל. המכירה לא צפויה להניב לאלקטרה נדל"ן רווח או הפסד, ולאחריה חלקה באותה חברה יעמוד על 40%. לאחר השלמת העסקה, אלקטרה נדל"ן תרשום את יתרת החזקותיה בחברה הבת תחת חברות כלולות.

דלק נדל"ן ממשיכה במסע המימושים שלה, וביום חמישי בערב עדכנה כי חתמה על הסכם למכירת נכס בפינלנד, בו החזיקה באמצעות חברת הבת DGRE, תמורת פירעון ההלוואה הקיימת על הנכס שהיקפה כ-157 מיליון שקל (כ-33.4 מיליון אירו). מהמכירה צפויה DGRE לרשום רווח של כ-13 מיליון שקל (כ-2.8 מיליון אירו).

עסקאות 2010
 עסקאות 2010