דלק קידוחים נפרדת מהמנכ"ל צבי גרינפלד לאחר 17 שנה

עוד לא דווח מי יהיה המנ"כל שיחליף את גרינפלד, אך על פי הערכות ימלא את מקומו לפחות באופן זמני, גדעון תדמור, מנכ"ל החברה האם דלק אנרגיה והחברה האחות אבנר

ימים אחדים לאחר ש"לוויתן" הוכרז כתגלית הגז הגדולה בעולם בעשור האחרון וזמן קצר לפני פרסום ההמלצות הסופיות של ועדת ששינסקי, נכנסת לתוקפה התפטרותו של צבי גרינפלד, מנכ"ל דלק קידוחים מזה 17 שנה ומי שמאחוריו 37 שנות חיפושים. על כוונתו להתפטר בסוף שנת 2010 הודיע לפני חודשים רבים.

עוד לא דווח מי יהיה המנ"כל שיחליף את גרינפלד, אך על פי הערכות ימלא את מקומו לפחות באופן זמני, גדעון תדמור, מנכ"ל דלק אנרגיה ואבנר .

הדו"ח האחרון הנושא את שמו של גרינפלד היה מצוין והצביע על כך שברבעון השלישי הרוויחה דלק קידוחים בשורה התחתונה 18.1 מיליון דולר, עלייה של כ-4% ביחס לרבעון המקביל אשתקד. מתחילת השנה הרוויחה 43.5 מיליון דולר, עלייה של כ-44% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד.

בתעשיית האנרגיה נחשב גרינפלד לאחד המנהלים הבודדים שהתנסו במרבית התפקידים לאורך "שרשרת הייצור" של האנרגיה, החל במה שמכונה ה-upstream, כלומר חיפושי הנפט והגז, ועד ל-downstream, כלומר המכירה לצרכן הקצה. את המסלול הזה עשה גרינפלד בכיוון ההפוך, כלומר במעלה הזרם.

בראיון עימו שפורסם במגזין G שפורסם ב-26 באוגוסט נתן גרינפלד דוגמה לחוש השישי של תשובה שכבר הפכה לאגדה: ההחלטה לקדוח את תמר, בהשקעה של 148 מיליון דולרים, בשיאו של משבר אשראי עולמי. "אילו היינו נכשלים לא היינו חולמים לבקש פיצוי מאף אחד", אמר וכיוון לדרישות שעולות מצד אוצר המדינה לשקול מחדש את סוגיית התמלוגים. "קשה מאוד לשכנע חברות בינלאומיות להשקיע בישראל, והעלאת התמלוגים על הגז ועל הנפט רק תקשה על המאמצים".

במבט לאחור אמר אז גרינפלד כי "קשה להאמין שהיינו מתקדמים בתמר או במרי, ואפילו בנועה, בלי נובל. דלק קידוחים היא בסך-הכול גורם שלדי. אנחנו עוסקים בחיפושים, אבל כמעט שלא מעורבים בהפקה, ואת כל מה שלמדתי בתחום הזה למדתי מהם, ואני ממשיך ללמוד בכל יום".