צה"ל: המפגינה מבלעין מתה בבית - ולא משאיפת גז מדמיע

לצה"ל הגיע מידע לפיו היא כלל לא נכחה בהפגנה, ומתה בביתה ככל הנראה ממחלת הסרטן ■ המסקנות הראשונות - על בסיס נתונים רפואיים וסתירות במידע שהגיע מבית החולים

ממצאים ראשונים מתחקיר התקרית בבלעין, בה נהרגה לטענת גורמים פלסטינים המפגינה ג'ווהאר אבו רחמה: צה"ל משלים בימים אלו את התחקיר, ממנו עולה כי אבו רחמה ככל הנראה מתה בביתה - וכלל לא השתתפה בהפגנה המדוברת סמוך לגדר.

ממסמכים שהגיעו מבית החולים ברמאללה, שם אושפזה לכאורה אבו רחמה לאחר התקרית, וגם ממקורות נוספים של צה"ל עולה כי לא בוצעה נתיחה שלאחר המוות בגופתה של אבו רמחה, וכן קיימות סתירות באשר למועדי אשפוזה ולבדיקות שבוצעו לה בבית החולים.

שימוש חריג בתרופות

מהממצאים הקיימים עולה כי נערכה לה בדיקת דם בבית החולים - אך זו בוצעה שעה לפני הדיווח על הגעתה למקום. בניגוד לדיווחי הפלסטינים, לאבו רחמה יש גם היסטוריה רפואית - וכנראה סבלה ממחלת הסרטן.

עדות לכך ניתן לקבל מהתיק הרפואי שלה, בו ניכר שימוש חריג בתרופות שמתאימות לטיפול בהרעלות וגם לטיפול בסרטן הדם. הממצא הבולט ביותר הוא, שאבו רחמה מתה בביתה - וכלל לא משאיפת גז מדמיע. בצה"ל נמשכת בימים אלו חקירת התקרית.

"את ההיסטוריה הרפואית שלה אני לא מכיר, אבל היא לא מתה מסרטן", אמר אתמול (ב') פעיל השמאל יונתן פולק שהשתתף בעצמו בהפגנה. "היא נכחה בהפגנה שהתקיימה בשישי האחרון, בה התמוטטה כתוצאה משאיפת גז, והובלה לבית החולים כשהיא מחוסרת הכרה", ציין בתגובה למסקנות התחקיר הראשוני של צה"ל.