חג מולד שמח בארה"ב: מכירות הרשתות הקמעונאיות זינקו

למרות סופת השלגים, מכירות הרשתות הקמעונאיות בארה"ב עלו השבוע ב-3.6% ■ המועצה הבינלאומית למרכזי קניות צופה כי המכירות בחגים השנה יעלו ב-4% לעומת השנה שעברה

כלכלת ארה"ב מתחילה לסכם את חג המולד, ובינתיים המספרים מעודדים. על-פי סוכנות הידיעות בלומברג, המכירות השבועיות ברשתות הקמעונאיות עלו בשבוע שעבר ב-3.6% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. נתון זה מצביע על עלייה במספר הקונים שחוזרים לחנויות ומנצלם את ההנחות של אחרי חג המולד, זאת למרות סופת השלג בחוף המזרחי.

בנוסף, המכירות בשבוע זה, שהסתיים ב-1 בינואר 2011, עלו ב-0.4% לעומת השבוע הקודם. נציין כי לחברות קמעונאיות מסוימות, מכירות החגים יכולות להיות כ-40% מסך ההכנסות.

"המכירות נפגעו במקצת בגלל סופת השלגים בחלק ממדינות ארה"ב", מסר מייקל ניאמירה, כלכלן בכיר של המועצה הבינלאומית למרכזי קניות. "ההתחממות שחלה לקראת סוף השבוע עזרה להגביר את כמות התנועה בחנויות, נוסף להנחות שאחרי חג המולד".

המועצה הבינלאומית למרכזי קניות מעריכה כי המכירות בדצמבר עלו לפחות ב-3.5%. בשבוע שעבר צפתה המועצה כי מכירות החגים השנה יעלו בלפחות 4% לעומת השנה הקודמת - הצמיחה הגדולה ביותר מזה 4 שנים.

המניות של החברות הקמעונאיות הגיבו בהתאם, והגיעו אתמול (ב') לשיא של 3 שנים במדד S&P 500.