גיא אליאב: לפני שנה וואלה הובילה שוק - ועכשיו נענע10

גלובס tv אליאב, שנבחר לאחד מ-10 המנהלים פורצי הדרך ב-2010: "עשינו מהלכים ששינו את פני השוק האינטרנט בישראל" ■ "בשנה הבאה נתמקד בקצירת פירות"

גיא אלון אליאב, מנכ"ל נענע 10, נבחר לאחד מהמנהלים פורצי הדרך ב-2010 של "גלובס". בראיון לגלובס TV אומר אליאב: "היתה לנו בנענע 10 שנה מדהימה. לקחנו אתר אינטרנט שהיה בין האתרים המובילים, וחיפשנו דרך לראות איך אנחנו משנים את ההגמוניה של המובילות בקרב אתרי האינטרנט. רצנו איתו קדימה. הצלחנו להביא אלינו את פייסבוק, האתר הכי סקסי שיש היום בעולם. לזה צירפנו את MSN - וגדלנו בצורה משמעותית. עשינו מהלכים ששינו את פני השוק האינטרנט בישראל".

- איך שכנעתם את פייסבוק לבחור דווקא בכם?

"כשהתחלנו את התהליך היינו בין האנשים שנמצאים יותר מאנשים אחרים בפייסבוק. נענע 10 היתה בשנה שעברה החברה הראשונה מחוץ לארה"ב שייצרה פעילות בבחירות שהיו פה בתחילת 2009 עם צ'ט פייסבוק. זה דבר שרץ בכל הנהלת פייסבוק. הם מאוד התרשמו מהפעילות שעשינו כאן. הם באמת הסתכלו על השוק הישראלי בהתחלה קצת בחשדנות, זו מדינה קטנה, אבל בהרבה אהבה".

- אתם פועלים למען מדידת רייטינג באינטרנט. למה זה כל-כך חשוב לכם?

"שוק האינטרנט הוא, מאז ומעולם, שוק של אנשים שזורקים מספרים ברחובות. המדידה היא לא באמת מדידה. אין סטנדרטיזציה. כל אחד מעגל לו איזו פינה. כדי שהשוק הזה באמת יהיה מיין-סטרים אצל מפרסמים ושבאמת יהיה שכל אחד יוכל למכור והמפרסם ירגיש נוח עם מה שהוא קונה, חייבים מדידה.

"גם המפרסם חייב לדעת לא רק לכמה אנשים הוא פנה, אלא מי הקהלים. לפעמים הוא קונה עמוד בית מסוים, בתקווה להגיע לגילאי 13-17 עם במבה, והוא מסתכל באותו בוקר באותו אתר ורואה שיש שם פרסומת של חברת כרטיסי אשראי. המטרה היא לעשות סדר למפרסמים, כדי שבסופו של דבר ישקיעו יותר כסף באינטרנט. הם ישקיעו יותר כסף רק אם הם ידעו בוודאות לאיזה קהל הם מפרסמים וכמה".

- איך אתה מפרש את ההתנגדות למדידת הרייטינג?

"לגופים מסוימים יש אינטרס לא להצטרף, כי הם מקבלים נתח מסוים מהעוגה היום, וכל שינוי שיהיה רק יקטין להם את הנתח. אנחנו חושבים שהעוגה תגדל בצורה כזאת שאולי הנתח שלהם לא יגדל, אבל זו קדמה, ואי-אפשר לעצור את הקדמה".

- אתה רומז לוואלה?

"לאו דווקא הם. אנשים שבאופן כללי הם מובילי שוק, צריכים להוביל את השוק - ולא להיות להישאר מאחורה. לפני שנה וואלה הובילה את השוק. היום אנחנו קצת יותר גדולים מהם בעולם של MASA, אז אנחנו מובילים את השוק. אנחנו מובילים אותו למדידה, ואפילו שיכול להיות שזה יפגע בנו במקומות כאלה ואחרים - אבל זה נכון לשוק. אי-אפשר לרמות את השוק לאורך זמן".

- מה הלאה? מה אתה רוצה להשיג?

"התחלנו את השנה שעברה עם פייסבוק והקמת MASA, שזה גוף המדיה הכי גדול. עכשיו זו השנה של לקצור את הפירות. יש לנו המון קשר עם לקוחות ומפרסמים שעושים דברים מדהימים בשנה האחרונה, כמו קוקה-קולה, כמו אורנג'. לקוחות שהלכנו איתם דרך מאוד ארוכה.

"אנחנו נמשיך לגדול השנה. נשחרר מוצרים חדשים, ניכנס לתחומים חדשים, ניכנס גם לתחום הלוחות מתישהו. השוק יהיה מאוד מעניין. באנו בשביל לפעול בשוק מעניין ולא להשתעמם בו. פריצת דרך נבחנת בסופו של דבר בראייה של שנים אחורה ולא על אירוע כזה או אחר. האירועים היו מאוד מעניינים, עכשיו צריך לממש אותם".