הזדמנות ישראלית אישרה רכישת 10% מרשיונות פלאג'יק

התמורה בעבור 10% מ-6 הרשיונות הצמודים ל"לוויתן" הינה 2.5 מליון דולר שתועבר כבטוחה עד לקבלת אישור לעסקה מהממונה על ענייני הנפט במשרד התשתיות

האסיפה הכללית של "הזדמנות ישראלית" אישרה אמש, פה אחד, את העסקה לרכישת 10% משטח רישיונות פלאג'יק, הסמוכים למבנה "לוויתן". האסיפה הכללית שהתקיימה במלון קרלטון בת"א אישרה שהשותפות תשלם לפלאג'יק את התמורה בגין הזכויות המועברות וכן תישא בחלקה היחסי בהוצאות העסקה המשותפת בשטח הרישיונות.

על פי ההסכם עליו חתמה "הזדמנות ישראלית " עם PELAGIC Exploration Company בראשית ספטמבר, החברה רכשה 10% מ-6 רשיונות הקידוח במים עמוקים "ישי", "עדיתיה", "ללה", "יהב", "יועד" ו"אילה" המוחזקים בידי פלאגי'ק תמורת 2.5 מליון דולר.

הרשיונות משתרעים על שטח כולל של כ-2 מליון דונם כ-170 ק"מ מערבית לחיפה וגובלים ברשיונות "גל" ו"רציו-ים" בהם נמצא מבנה "לוויתן".

לאחרונה הסתיים השלב השני של הסקר הסיסמי התלת מימדי ברישיונות חברת PELAGIC, הצמודים לשטח מבנה לוויתן ובהם שותפה הזדמנות ישראלית ב-10%. בחודשים הקרובים עתידים להתפרסם תוצאות הסקר".

על פי ההסכם שנחתם, ושאושר אמש באסיפה הכללית, "הזדמנות ישראלית" תישא, בחלקה היחסי, בעלויות המשותפות הקשורות בפעילות בשטחי הרשיונות.

עוד אושר באסיפה כי עד לקבלת אישור לעסקה מהממונה על ענייני הנפט במשרד התשתיות, תמורת התשלום לפלאג'יק ינתן ל"הזדמנות ישראלית", כבטוחה, המידע שיאסף במסגרת הסקר סייסמי התלת מימדי שבוצע בשטחי הרשיונות.

כזכור, בחודשים האחרונים הושלמו בשטחי הרשיונות שני חלקי הסקר התלת מיידי בהיקף כולל כ-1,555 קמ"ר. התוצאות המשולבות של שני הסקרים צפויות להתקבל עד חודש מאי 2011 ו"הזדמנות ישראלית" תהיה רשאית למכור את המידע לצד שלישי במחיר ובתנאים שיסוכמו עמה בכפוף לזכות סירוב ראשונה של פלאג'יק.

לדברי אייל שוקר, מנכ"ל "הזדמנות ישראלית": "האישור שנתקבל פה אחד הינו הבעת אמון מצד המשקיעים במהלכיה האסטרטגיים של השותפות".

נציין כי ב-2 בינואר נכנסו לקופתה של החברה כ-14 מיליון שקל כתוצאה ממימוש אופציות. בחודש יולי האחרון גייסה החברה למעלה מ-100 מיליון שקל מהציבור לאחר שהתקבלו ביקושים בגובה כ-189 מיליון שקל. בתחילת חודש ספטמבר 2010 חתמה הזדמנות ישראלית על הסכם לרכישת 10% מהזכויות ב-6 הרשיונות הימיים של חברת פלאגי'ק.

הזדמנות ישראלית" הוקמה בחודש פברואר 2010 ע"י רוני הלמן ואורי אלדובי, מבעלי השליטה בבית ההשקעות הלמן-אלדובי. השותפות הוקמה במטרה לנצל את הניסיון, המחקר והידע המקצועי שרכש בית ההשקעות במגזר הגז והנפט שהובילו, בין היתר, להשקעות מוצלחות של חברות הקבוצה במגזר הגז והנפט.

השותפות חתמה ב-2010 על הסכם לרכישת 10% מזכויות ההיתר הימי "גל" מרציו וכן על הסכם מול לפידות חלץ לרכישת 10% מהרישיון היבשתי "שרית", הנמצא באזור אשדוד - רשיון זה פקע.