הצלחה בהנפקת אליום מדיקל: גייסה 7.5 מיליון שקל

עד כה קיבלה אליום אישור לשיווק באירופה (CE MARK) ל-5 סטנטים לאיברים שונים בגוף

חברת הביומד אליום מדיקל דיווחה היום על תוצאות ההנפקה לציבור שביצעה אתמול (א'). בהנפקה הוצאו לציבור 100,000 יחידות הכוללות 85 מניות, 30 אופציות לטווח קצר ו-60 אופציות לטווח ארוך במחיר 68 שקל.

במכרז נרשמו ביקושי יתר: התקבלו 141 הזמנות ל-158,198 יחידות - פי 1.6 מההיצע. בעקבות הביקושים המחיר שנקבע במכרז היה 75 שקל ליחידה. ההיקף הכספי של הביקושים עמד על כ-12.5 מיליון שקלים. את ההנפקה הוביל אנליסט חיתום בשיתוף כלל חיתום ואיגוד חיתום.

רונן קסטרו, מנכ"ל אליום מדיקל ציין "אנו בונים באליום מדיקל תשתית להיות חברה גדולה עם מגוון רחב של מוצרים והמשקיעים שהצטרפו לגיוס זה זיהו את הפוטנציאל הגלום בחברה. ברצוני להודות לכל הגורמים שהיו מעורבים בהצלחת הגיוס. בימים אלו, אנו מתחילים בשדרוג מערך הייצור של החברה, ההון שגוייס יסייע לחברה להקים קו ייצור מתקדם ביותר מבחינת איכות המוצרים והתפוקה".

מני מור, יו"ר חברת ביומדיקס "אליום חברה ותיקה מאוד, בעשר שנים האחרונות הושקעו בה כ-70 מיליון שקל. לחברה פלטפורמה של מוצרים ייחודים המאושרים על ידי הרשויות האירופאיות ומוצרים נוספים הנמצאים בשלבי פיתוח. השלב של הסיכון הטכנולוגי כבר מאחורינו ובשנה הקרובה נתמודד עם שיפור והעלאת כושר הייצור שכרגע מונע מהחברה אפשרות למכירות משמעותיות. קבוצת ביומדיקס אוהבת את פרופיל הסיכוי/סיכון של החברה ומנצלת את התמחור הנמוך להגדיל באופן שיטתי את אחזקותיה בחברה. אנחנו מאמינים שאת פירות ההשקעה נקטוף כבר בעתיד הקרוב".

הסטנטים שפותחו על ידי אליום משמשים למניעה ולטיפול בחסימות הנגרמות באיברים שונים, בעיקר בדרכי השתן או המרה. חסימות אלה עשויות להיגרם, בין היתר, בשל חבלות חיצוניות ופנימיות, הליכים כירורגים ואנדוסקופיים באיברים משיקים, בצקות, מצבורי מינרלים, וכן גידולים שונים. הסטנטים מצופים בפולימר מיוחד, המסייע במניעת גדילת רקמה כמו גם היסתמות והינם בעלי תכונות פיזיולוגיות ופיסיקליות, אשר להערכת החברה עשויות לשפר באופן משמעותי הן את הטיפול בחולה ואת איכות חייו. בנוסף, הסטנטים הללו הינם בעלי מנגנון פרימה ייחודי, המאפשר את הוצאתם מגוף החולה ללא פגיעה במעברים או באיברים המטופלים.

עד כה קיבלה אליום אישור לשיווק באירופה (CE MARK) ל-5 סטנטים לאיברים שונים בגוף. על פי מחקרי שוק, השוק העולמי הכולל ל- 5 המוצרים הראשונים המאושרים של החברה מוערך במצטבר במעל מיליון פרוצדורות בשנה.

בין השנים 2007-2009 החלה החברה בפעילות מסחרית מצומצמת, שמטרתה העיקרית היתה בניית מאגר ראשוני של משתמשים קליניים במוצרי החברה. החל משנת 2011 החברה צפויה להגדיל את היקף המכירות ולקראת סוף 2011, עת יושלם שדרוג מהלך הייצור, צפויה החברה למכור בהיקפים משמעותיים.