גרופון נכנסת לשוק הישראלי: רכשה את גרופר ב-10-8 מיליון דולר

3 היזמים הישראלים צפויים לשלשל לכיסם כמה מיליוני דולרים ■ שמה של גרופר הוסב ל"גרופון ישראל" ■ מנכ"ל גרופר: "גרופון מאמינה בישראל ורואה בו שוק עם פוטנציאל התרחבות"

טרנד הרכישות הקבוצתיות בישראל עולה מדרגה: אתר הרכישות הקבוצתיות העולמי גרופון רוכש את אתר ההטבות החברתיות הישראלי גרופר, ונכנס לראשונה לפעילות בשוק המקומי.

על-פי ההערכות, היקף העסקה הכולל הוא 10-8 מיליון דולר, והוא יתבצע במספר שלבים במהלך 3 השנים הקרובות ובהתאם לביצועי האתר.

האקזיט של גרופר מרשים במיוחד, משום שבחברה הושקעו עד היום עשרות אלפי שקלים מכספם של 3 היזמים, שכעת יקבלו 3-2 מיליון דולר כל אחד.

עידו פולק, בכיר בהנהלת "הארץ" לשעבר, שהצטרף לגרופר ביוני אשתקד בתפקיד יו"ר החברה, צפוי אף הוא להרוויח מהעסקה ויקבל לפי הערכות 2-1 מיליון דולר.

לגרופר אין טכנולוגיה פורצת דרך או מוצר ייחודי - אלא רעיון מוצלח, בסיס משתמשים נרחב ומערכת יחסים שהצליחה לבנות עם בתי עסק ומותגים בישראל.

גרופון ייכנס לישראל באופן רשמי באמצעות עסקה זו. כשתושלם העסקה גרופון יחזיק ב-100% מהאתר, וגרופר יפעל תחת המותג העולמי והפלטפורמה של גרופון.

המשא-ומתן לעסקה היה מהיר ונערך מספר שבועות בלבד.

במסגרת אסטרטגיית ההתרחבות של גרופון, הוא רוכש חברות כעת גם בהודו ובדרום אפריקה. גם בשווקים הללו, בדומה לשוק הישראלי, גרופון תרכוש את הפעילות של אתרים מקומיים - סוססטה בהודו וטאונגו בדרום אפריקה.

"גרופון מעצבת ומשנה דרכי השיווק של עסקים בכל העולם"

"תחום הרכישות הקבוצתיות הוא רק בתחילת הדרך בישראל, בהודו ובדרום אפריקה, אך אנחנו רואים פוטנציאל משמעותי בכל השווקים הללו", אמר נשיא גרופון, רוב סולומון. "גרופון מעצבת ומשנה את דרכי השיווק של עסקים מקומיים בכל העולם".

גרופר הוא האתר הישראלי הראשון שהוקם בתחום הרכישות הקבוצתיות. הוא החל לפעול במארס 2010, על-ידי 3 יזמים: דותן סתיו, דורי היללי ויובל קרזבסקי, וסימן את כניסתו של טרנד הרכישות החברתיות לשוק המקומי. אחריו הוקמו עשרות אתרים מתחרים, כשהבולטים בהם הם יממה, באליגם ו-Buy2.

בעבר אמר סתיו ל"גלובס" כי החברה קיבלה הצעות רכישה מגופים ישראליים, אולם אלה לא היו מספיק אטרקטיביות.

בדומה לגרופון העולמית, גרופר מציע בכל יום הטבה מרכזית אחת, שמקבלת את רוב הפוקוס באתר, כשלצידה יש עסקאות נוספות שמופיעות בצד העמוד והן עדיין בתוקף. כל ההטבות מקומיות, לרוב של בתי עסק קטנים, קשורות לעולם תרבות הפנאי, כגון הנחות למסעדה או לטיפול ספא.

ההטבות מציעות דילים בהנחות של עשרות אחוזים, שלרוב מוגבלים לזמן של 24 שעות, והם יוצאים לדרכם רק אם נרשם מספר משתמשים מינימלי. המודל העסקי של גרופר מושתת על עמלה של 20%-50% על כל עסקה שמתממשת.

על-פי הערכות, אתרי הרכישות הקבוצתיות בישראל מגלגלים 100-120 מיליון שקל, והענף עתיד לגדול באופן משמעותי עם הכניסה של גרופון לישראל, שתעודד גם את המותגים הגדולים להיכנס למשחק, ותאפשר להציע הטבות בישראל גם לתיירים.

לדברי פולק, עד כה גרופר חסכה לצרכנים הישראלים 13.5 מיליון שקל.

"ישראל היא שוק אסטרטגי עבור גרופון, שכן הם רוצים להיות פעילים בכל העולם. הם בדקו את השוק המקומי, מיפו את השחקנים המקומיים ופנו אלינו", אמר פולק ל"גלובס".

"הרכישה תביא את הידע העצום שנצבר בגרופון ועדיין לא חלחל לשוק המקומי, והוא ייטיב עם הלקוחות ועם העסקים שאנחנו משרתים", הוסיף קרזבסקי. "כעת יגיע כל הידע של גרופון גם לישראל".

יזמי החברה צפויים להישאר בקבוצה, ובקרוב יגייסו עובדים נוספים.