ג'וב חלומי? יו"ר קק"ל משתכר 17 אלף שקל נטו בחודש

על מה ולמה מעדיפים שרים וסגני שרים של מפלגת העבודה לוותר על תפקידם ולנסות להסתער על מה שמוגדר במערכת הפוליטית ג'וב חלומי?

האגדה האורבנית הגורסת כי שכרו של יו"ר קק"ל עומד על סכום של 100 אלף שקל מתנפצת: יומיים אחרי שעשה זאת ראש הממשלה, הסכים גם יו"ר קק"ל, אפי שטנצלר, לחשוף את תלוש השכר שלו. לאחר שמתברר שכל חודש נכנס לחשבון הבנק לשטנצלר סכום הגדול בשתי אלפיות בלבד מזה של בנימין נתניהו (כ-17 אלף שקל נטו בחודש), מתחדדת השאלה על מה ולמה מעדיפים שרים וסגני שרים של מפלגת העבודה לוותר על תפקידם ולנסות להסתער על מה שמוגדר במערכת הפוליטית ג'וב חלומי.

אולי לפני כניסתו של היו"ר הנוכחי לתפקיד הג'וב היה מפתה, אלא שעם מינויו פעל שטנצלר להרעת התנאים: לא רק שהוא קיצץ בגובה שכר היו"ר ב-30% והפיל גם את גילום הרכב על עצמו, אלא שגם להבדיל מרה"מ, יו"ר קק"ל הוא אדם פרטי שלא נהנה מהצ'ופרים, שלהם זכאי מי שעומד בראשות המדינה. מסתבר שגם השמועות על נסיעות ראוותניות לחו"ל די מופרכות: לפי בדיקת "גלובס", בשנת 2010 שהה שטנצלר רק 15 יום מחוץ לישראל מתוקף תפקידו.

אבל אולי כשהכל נראה יותר נוצץ מאשר להישאר במפלגת העבודה, גם סכום של 38 אלף שקל ברוטו, שהם עוד פחות ממה שמרוויח שר בממשלה, מהווה עילה למלחמה. עד עכשיו התנהל המאבק על תפקיד יו"ר קק"ל בבתי המשפט. לאחר כמעט שנה של דיונים ו-700 אלף שקל מכיסו, הצליח שטנצלר לשכנע את ביהמ"ש, שהמהלכים שבהם נקטה העבודה כדי למנות את שר החקלאות, שלום שמחון, לתפקיד פסולים. רגע לפני ששטנצלר חשב שהוא יכול לנשום לרווחה, הודיע סגן שר הביטחון, מתן וילנאי, שהגיע הזמן להחליף את הטנקים ואת העיסוק באיום האיראני בגידול ביגוניות ונטיעת עצים, והכריז על מועמדותו לתפקיד. לא עזה, לא חמאס. בוגנוויליות.

למרות פניות אליו להסיר את מועמדותו, עד כה וילנאי לא עשה זאת, והקרב על ראשות קק"ל הפך לקרב גלוי בין שמחון ויו"ר העבודה, אהוד ברק, שמריצים את וילנאי, לבין השר בנימין (פואד) בן אליעזר ויו"ר ההסתדרות, עופר עיני, שהבטיחו לתמוך בשטנצלר.

בהמתנה לביהמ"ש

במפלגת העבודה תהו בימים האחרונים מי יתמנה לסגן שר הביטחון, אם וילנאי יזכה בתפקיד הנכסף. לברק תהיה דילמה קשה: נציג המגזר הדרוזי, שכיב שאנן, שהוא הבא בתור ברשימת העבודה לכנסת או ח"כ עינת וילף, שנמצאת בחופשת לידה.

בימים אלה אמורה מפלגת העבודה לקבוע יום לבחירות לבחירת המועמד שלה לתפקיד, אלא שגם בסיפור זה מצליחים הצדדים לריב, והעניין שוב מתגלגל בבתי המשפט. כרגע ממתינים הצדדים לפסק דין של בית המשפט, שאמור להכריע בבקשתו של שטנצלר ועוד 86 אנשי לשכת העבודה לכנס את הלשכה באופן מיידי ולקיים בחירות פתוחות ודמוקרטיות לתפקיד יו"ר קק"ל. מנגד, מזכירות המפלגה והיועץ המשפטי שלה הגישו לביהמ"ש בקשה לאישור תקנון חדש, לפיו המועמד שייבחר בעבודה יהיה מקובל גם על הרפורמים בקונגרס הציוני, שהוא הגוף הבוחר. מי שחשב שהתרגילים המסריחים של מפלגת העבודה בסאגה הזו נגמרו, יכול לקחת פופקורן ולהתרווח על הכורסה. כמו שזה נראה, הם רק התחילו.

אפי שטנצלר
 אפי שטנצלר