לראשונה: קרן מנוף נאבקת להשבת כספה

אוריגו דורשת פירעון מיידי של 45.4 מיליון ש' מהתכוף

לראשונה יוצאת קרן מנוף למאבק בניסיון להשיב לעצמה כספי הלוואה שהעמידה. קרן המנוף אוריגו, בראשות רו"ח גבי טרבלסי, הגישה היום בקשה להעמיד לפירעון מיידי את חובה כלפיה של חברת התכוף, הנמצאת בהקפאת הליכים. זמן קצר לפני כן פרשה אוריגו מהמירוץ לרכישת השליטה ביצרנית הכבאיות וכלי הרכב הייעודיים, במסגרת הסדר חוב עם נושיה.

"בשל כל האירועים שהתרחשו בקשר עם התכוף בשבועות האחרונים, והיותה מצויה בהליכי הקפאת הליכים, ומכוח כל העילות הקנויות לאוריגו על פי הסכם ההלוואה, מועמד בזה חוב החברה לאוריגו לפירעון מיידי", כותב נציג הקרן, עו"ד אמיר ברטוב ממשרד ליפא מאיר ושות', לרו"ח עליזה שרון המשמשת כנאמן של התכוף, ומציין כי "סך החוב של החברה לאוריגו ב-26 בדצמבר 2010 (מועד הצו להקפאת הליכים, ר.ש.) עומד על 45.4 מיליון שקל". בסביבת קרן המנוף מנסים לשדר היום רוגע, ומציינים כי מדובר ב"צעד טכני" בלבד.

לפני כשלושה שבועות הוציא ביהמ"ש המחוזי בנצרת, לבקשת בנק דיסקונט ובנק אגוד, צו הקפאת הליכים להתכוף. הצו ניתן לפרק זמן של 60 יום, שבמסגרתם ייעשו ניסיונות להציל את החברה. רו"ח עליזה שרון מונתה כאמור לנאמנת של התכוף לתקופת ההקפאה, במסגרת תפקידה תצטרך לברור בין מספר הצעות קיימות לרכישת החברה (ברנד תעשיות של KCPS, משפחת ויזר, וכן כור מתכת של פיני אוסלרנה).

בביהמ"ש צוין כי התכוף נקלעה לחובות הנאמדים ביותר מ-150 מיליון שקל, מתוכם כ-90 מיליון שקל לשני הבנקים שהגישו את הבקשה להקפאתה. כמו כן, בינואר השנה השלימו אוריגו והתכוף עסקה במסגרתה העמידה קרן המנוף לחברה קו אשראי של 50 מיליון שקל, ומרבית הסכום כבר הועבר בפועל לידי החברה.

בעיותיה החריפות של התכוף החלו עם ביטול חוזה בפרו ואי קבלת תמורה מפרויקט במדינה אחרת שבוצע בטורקיה. בעקבות כך נוצרו לחברה קשיים תזרימיים. בין היתר לא שילמה החברה לאחרונה את הקופון החצי שנתי למחזיקי האג"ח שלה.