אחרי מוסט וגולן: מירס פועלת נגד חזי בצלאל ואלישע ינאי

מירס פנתה לביהמ"ש בבקשה לצו מניעה להצטרפותם למכרז הסלולר - בעקבות חשיפת "גלובס" ■ בכיר במירס: "ראוי שמי שהיה חשוף לסודותיה לא יצטרף למתחרות"

חברת מירס לא עוצרת. היום (ב') פנתה החברה לבית המשפט בדרישה להוציא צווי מניעה נגד מיכאל (בוקובזה) גולן ואורן מוסט, לבל יצטרפו לקבוצה של גזבייה ניאל, אשר מתחרה במירס במכרז התדרים למפעיל סלולרי נוסף. אם לא די בכך, ל"גלובס" נודע כי מירס דורשת מאלישע ינאי, עד לפני כשנה יו"ר מירס ומנכ"ל מוטורולה ישראל, להימנע מלסייע לאיש העסקים חזי בצלאל, אשר מתמודד במכרז. כפי שפורסם ב"גלובס", ינאי משמש כיועץ לבצלאל במכרז, והדבר היה לצנינים בעיניה של מירס.

בכיר במירס התבטא בחריפות נגד העובדה שינאי מסייע לבצלאל. לדברי הבכיר, ינאי סייע למירס עד לפני כחצי שנה והיה מעורב בפתרון סוגיות שונות שקשורות לתדרים מול משרד התקשורת, והיה ראוי שלא יצטרף למי שמתחרה בה במכרז. לדבריו, כל מי שצבר ידע וניסיון שנרכש במירס אסור לו להשתמש בהם נגדה, ועל אחת כמה וכמה גורמים בכירים שעסקו בהתמודדות במכרז בצורה ישירה.

מבדיקת "גלובס" עולה שינאי סיים את התקשרותו הפורמלית מול מוטורולה, שהייתה הבעלים של מירס ומכרה אותה לפטריק דרהי, בדצמבר 2009. ככל הידוע אין לו הסכם משפטי שמחייב אותו באי-תחרות מול מירס. למוטורולה יש הסכם אי-תחרות מול מירס, אבל מוטורולה ממילא לא מתמודדת במכרז ולא קשורה אליו בשום אופן, ולכן ספק אם יש למירס טיעון משפטי כלשהו שהיא יכולה להפנות נגד מוטורולה. לכן הטענה של מירס היא כלפי ינאי אישית, וממנו היא דורשת שלא יסייע למתחרותיה.

על אף שלינאי יש הרבה מאד ניסיון וידע והוא מכיר בגדול את תוכניותיה של מירס, ספק האם יש ברשותו מידע של מירס שרלוונטי למתחריה, ושלא ניתן להשיגו ממקורות אחרים. לכן ספק אם יש למירס קייס משפטי נגד ינאי למרות ההתבטאויות החריפות שמושמעות כלפיו. לא ניתן היה להשיג את תגובתו של ינאי.

מוסט מסר בתגובה: "טרם קיבלתי את פנייתה של מירס. אני מאוד מכבד את מירס ואת מנהליה. אני מודע היטב להתחייבויות שלי ומקפיד הקפדה יתרה לעמוד בהן".