מירס: מוסט וגולן השתמשו במידע סודי שלנו

"גלובס" חושף את התביעה שהגישה מירס נגד אורן מוסט ומיכאל גולן, החברים בקבוצת גזבייה ניאל המתמודדת מול מירס במכרז למפעיל סלולרי נוסף ■ דורשת כי השניים לא יתמודדו במכרז

חברת מירס טוענת כי קבוצת גזבייה ניאל, שבה משתתפים מיכאל גולן ואורן מוסט, אינה יכולה להתמודד במכרז למפעיל סלולרי נוסף ללא הישענות על חומר ומידע שצברו במסגרת הקשר שלהם עם מירס - כך עולה מכתב התביעה שהגישה החברה נגד שניהם בדרישה למנוע מהם להתמודד במכרז.

בכתב התביעה, שהגיע לידי "גלובס", מתארת מירס את המעורבות של גולן ושל מוסט במכרז ואת הנסיבות שהביאו את מירס לדרוש מהם שלא להתמודד בקבוצה מתחרה.

בכתב התביעה, המשתרע על פני 17 עמודים, מתארים עורכי הדין של מירס את מערכת הקשרים של מוסט וגולן עם החברה, ומדוע המידע שנחשפו אליו במסגרת הקשר הזה הוא מידע סודי שיכול לסייע להם בהכנת המענה למכרז שייסגר בתחילת פברואר.

לגבי גולן, מירס מתארת את הקשר בינו ובין פטריק דרהי, בעל השליטה במירס, כקשר חברי, ומתארת אותו כמי ששימש כיד-ימינו של דרהי ב-HOT, אבל גם נכח בפגישות עבודה שנערכו במירס ואשר היו קשורות להכנות למכרז ולתוכניות העסקיות וההנדסיות שלה.

לגבי מוסט טוענת מירס כי הוא נחשף לחומר סודי כגון מחקרי שוק שאותם הכינה החברה במשך שנים ארוכות ועבודות שונות שהכינה ואשר מהוות חלק מרכזי במהלכים שהיא מתכננת במסגרת כניסתה לשוק.

מירס טוענת כי למוסט ולגולן היו תגי כניסה שאיפשרו להם להסתובב בחברה ללא הגבלה, וכי מוסט אף שהה בחברה בסוף דצמבר, ימים ספורים לפני שהודיע על כוונתו להפסיק עמה את חוזה הייעוץ ביניהם.

מירס טוענת כי החומרים שנחשפו אליהם השניים הם חומרים שבלעדיהם לא ניתן לגשת למכרז במסגרת פרק הזמן שנותר עד להגשת ההצעות.

השניים, כפי שפורסם אמש (ג') ב"גלובס", כופרים בטענות של מירס, ומוסט טען בתגובה כי הוא מקפיד הקפדה יתרה על מילוי כל מחויבותיו כלפי מירס. מקורבים לגולן אמרו כי מחויבותו היתה כלפי HOT ולא כלפי מירס, וכי ממילא אין לו כל הסכם סודיות מול מירס.

גורמים המקורבים לקבוצה טוענים עוד כי מי שמכיר את המכרז יודע דבר אחד, והוא שהאופן שבו הוא בנוי אינו מעניק שום יתרון למוסט או לגולן, משום שהמבנה שלו מנטרל את החשש של מירס. זאת מפני שהמכרז מורכב משלב ראשון שהוא "תחרות יופי", שבו בודקים האם כל המתמודדים אכן עברו את הסף הנדרש - בבחינת ציון טכני של "עובר" או "לא עובר" - כלומר, אין ניקוד שמוענק לאחד המתמודדים אם הוא מתחייב למשהו שאחרים לא מתחייבים אליו.

השלב השני של המכרז מורכב מהתמודדות על המחיר נטו, ולכן במקרה כזה ההשפעה של מוסט ושל גולן מוגבלת.

טענות מירס

* מוסט נחשף למחקרי שוק שערכה מירס.

* מוסט שהה במשרדי מירס סמוך מאוד לעזיבתו למתחרה.

* גולן נכח בפגישות עבודה במירס שנגעו למכרז.

* למוסט ולגולן התאפשרה גישה לכל מקום במשרדים.

* בלתי אפשרי לגשת למכרז בלי שימוש במידע שנחשף.