משרד התקשורת הורה לסלקום להפסיק מבצע למגזר החרדי

לדרישת חברת מירס התערב המשרד בצעד חריג בהתנהלות בין החברות, מאחר שסלקום הפרה את תנאי הרישיון שלה ■ סלקום: "מדובר פגיעה קשה בתחרות"

משרד התקשורת הורה לחברת סלקום לעצור את המבצע שלה במגזר החרדי או לשנותו, בעקבות תלונת חברת מירס. האחרונה גם שלחה לסלקום מכתב לפני נקיטת צעדים משפטיים, על מנת שתעצור את המבצע המתחרה שלה.

זוהי הפעם הראשונה בהיסטוריה של משרד התקשורת שבה הוא מתערב בסוגייה הקשורה לתחרות באופן כל-כך בוטה ומורה לעצור מבצע שיווקי של חברה מסחרית בשוק הסלולר.

לאחרונה החלה סלקום לתקוף שיווקית את לקוחות מירס במגזר החרדי. מירס היא שחקן דומיננטי בשוק החרדי, וסלקום החליטה לצאת במבצע שיווקי מתחרה נגדה.

סלקום יצאה בתוכנית חדשה ששמה: "מצטרפים לקהילות". מחיר התוכנית הוא 39.9 שקל לחודש, ולקוח נהנה בו מ-2,000 דקות שיחה בחודש, ליעדים קוויים וליעדים סלולריים "כשרים". סלקום נותנת גם החזר ללקוחות מירס ומורידה את התשלום הקבוע.

בשורה התחתונה, ההצעה של סלקום גרמה למירס להרבה כאבי ראש, משום שסלקום הציעה הצעה מאוד מאוד אטרקטיבית ללקוחות מירס, שחשה מאוימת והחליטה להגיב גם באמצעים שיווקיים באמצעות הצעה מתחרה - וגם באמצעות תלונות למשרד התקשורת ואיומים בצעדים משפטיים נגד סלקום.

אלא שכאמור, סלקום לא לקחה בחשבון שמי שיתערב לטובת מירס יהיה דווקא משרד התקשורת, שהורה לה לעצור את המבצע. המשרד ביסס את החלטתו על כך שאם סלקום היתה תוקפת שיווקית את כל המגזר החרדי - הוא לא היה מתערב, אבל ברגע שסלקום תוקפת ישירות את לקוחות מירס - הרי שהדבר אסור על-פי תנאי הרישיון שלה.

יחס מיוחד למירס?

גורמים במשרד התקשורת אומרים כי ספק אם המשרד היה מתערב אילו היה מדובר בתחרות של סלקום עם אחת משתי החברות הסלולריות, וסביר להניח כי היה מעלים עין. עם זאת, נציין כי מבחינה משפטית הצעד שנקטה סלקום הוא אכן בעייתי על-פי תנאי הרישיון.

סלקום, כך נודע, מסתמכת על חוות-דעת משפטיות משלה, שהתירו לה לפעול באופן הזה, וזאת משום שמירס היא מונופול בתחום ה-Push to Talk (ווקי טוקי), ועל מנת להציע הצעה אטרקטיבית דיה, שתתחרה ביכולת של מירס לאגד קהילת משתמשים לשיחות חינמיות על בסיס הווקי טוקי, צריכה היתה סלקום להציע הצעה שיווקית מאד מפתה, וזה כאמור מה שעשתה.

מסלקום נמסר בתגובה: "בצעד של משרד התקשורת אין דבר, מלבד פגיעה בתחרות".