ישראל ביקשה מאיטליה וקוריאה הצעות מחיר למטוסי אימון

התעשייה האווירית ואלביט מערכות פנו לחברות כדי לקבל הצעות מחיר לרכישת מטוס האימונים הבא של חיל האוויר - זאת בעקבות אישור הממונה על ההגבלים העסקיים לשת"פ ביניהן

התעשייה האווירית ואלביט מערכות פנו באמצעות "תור", החברה המשותפת שהקימו, לשתי תעשיות המטוסים בדרום קוריאה ובאיטליה כדי לקבל הצעות מחיר לעסקה המתגבשת לרכש מטוס האימונים הבא לפרחי הטייס של חיל האוויר. כפי שפורסם לראשונה ב"גלובס", שתי החברות קיבלו באחרונה אישור מהממונה על ההגבלים העסקיים לשתף פעולה למטרת רכש עצמאי של מטוסים חדישים, שישמשו את חניכי מגמת הקרב של קורס הטיס. החברה שהקימו תמכור את שירותיה לחיל האוויר.

בימים האחרונים פנתה "תור" לחברת "איירמאקי" מאיטליה, המייצרת את המטוס מסוג 346-M ולחברה הדרום קוריאנית, "קוריאן אירוספייס" המייצרת את המטוס מסוג 50-T, בבקשה לקבל מהן הצעות מחיר ומועדים לגבי אספקת המטוסים. ל"גלובס" נודע כי בכוונת החברה המשותפת לרכוש באופן עצמאי 60 מטוסי אימון מאחת משתי היצרניות. מטוסי אלה יחליפו את מטוסי הסקייהוק, שמשמשים כיום כמטוסי האימון של חניכי מגמת הקרב בקורס הטיס.

ההחלטה על הוצאת הסקייהוק משירות התקבלה על רקע התיישנותו. החברה הזרה שתמכור את מטוסי האימון הבאים של פרחי הטיס הישראליים תחויב לבצע בישראל רכש גומלין. תוכנית לרכש גומלין כזה והיקפו, כפי שתימסר לשתי החברות כחלק מתנאי העסקה, מגובשת בימים אלה ברשות לשיתוף פעולה תעשייתי של משרד התמ"ת.