מנכ"ל גוגל היוצא ימכור מניות גוגל בשווי של 335 מיליון דולר

(עדכון) - אריק שמידט, שרק אתמול הועבר מתפקיד המנכ"ל לתפקיד היו"ר, יקטין ההחזקה שלו במניה בכחצי מיליון מניות ■ יקבל מצנח זהב של 100 מיליון דולר

מנכ"ל גוגל היוצא והיו"ר הפעיל של החברה החל מאפריל, אריק שמידט, מתכוון למכור כחצי מיליון מניות גוגל שברשותו השנה - בשווי של 335 מיליון דולר נכון למחיר הסגירה של המניה אמש בול סטריט, עת נודע כי המנכ"ל יועבר מתפקידו. המכירה, כחלק מאסטרטגיית הפיזור בתיק ההשקעות שלו - כך דווח בוול סטריט ג'ורנל. בנוסף, יקבל שמידט מהנהלת החברה מצנח זהב: מענק פרישה בסך 100 מיליון דולר.

מכירת המניות ע"י שמידט תהיה הראשונה שביצע בשלוש השנים האחרונות, והיא תקטין ההחזקה שלו במניה ואת זכויות ההצבעה שלו בחברה. שמידט מחזיק כעת ב-9.2 מיליון מניות גוגל -2.9% מהון המניות המונפק של החברה ו-9.6% מזכויות ההצבעה. כשישלים את המכירה החזקתו תרד ל-2.7% ול-9.1% מזכויות ההצבעה.

גל של העלאות מחירי יעד למניה

גוגל דיווחה אתמול על תוצאות מרשימות לרבעון הרביעי של השנה, ובתי ההשקעות בארה"ב לא מאחרים להגיב. נזכיר, כי ענקית האינטרנט רשמה עלייה של 29% בהכנסות ל-6.37 מיליארד דולר, וזינוק של 37% ברווחים ל-2.54 מיליארד דולר - תוצאות שעקפו בהרבה את תחזיות האנליסטים בוול סטריט.

במסגרת הדוחות החברה גם הודיעה על שינויים בצמרת החברה, כשהמנכ"ל אריק שמידט יעבור לתפקיד יו"ר פעיל ויתעסק ברמת המאקרו בחברה. את שמידט יחליף בתפקיד המנכ"ל לארי פייג' אחד משני המייסדים של החברה.

"למרות זינוק של 40% בחודשים האחרונים, מניית גוגל זולה מאי-פעם", אמרו היום אנליסטים בוול סטריט לאחר שהחברה ממשיכה להציג שיפור מרבעון לרבעון. גוגל נסחרת בדקות אלה בעלייה של 0.4% ל-629.13 דולר, לאחר שרק השבוע רשמה שיא של 52 שבועות כשהגיעה למחיר 640 דולר.

בקרב רוב בתי ההשקעות בארה"ב מניית גוגל כבר מומלצת ב"קנייה", אך לאחר הדוחות הרבה מהם הקפיצו את מחירי היעד למניה. טווח מחירי היעד למניית גוגל בקרב בתי ההשקעות נע בין 700 ל-725 דולר, קרי - הם צופים כי המניה תזנק בעוד 15% בחודשים הקרובים. חלק מבתי ההשקעות מצמידים למניה מחיר יעד של 800 דולר, מה שמשקף זינוק של 27%.

החברה נסחרת כיום במכפיל של פי 19 מרווחיה הצפויים בשנה הקרובה - זול בהרבה ממכפיל של 31 בו נסחרה בעבר, לפי נתונים של חברת המחקר FactSet. הנתונים הובילו את האנליסט מארק מהאני להקפיץ את מחיר היעד של החברה ל-750 דולר, מ-725 דולר קודם לכן.

"גוגל ממשיכה להגדיל את נתח השוק שלה בתחום החיפוש באינטרנט", אומר הית' טרי מ-Canaccord, שהקפיץ את מחיר היעד למניה ל-800 דולר מ-750 קודם לכן. "למניה צפוי אפסייד נוסף, למרות אי-הוודאות שמכילים החילופים בהנהלה", לדבריו.

האנליסטים לא צופים שינויי אסטרטגיה משמעותיים כתוצאות מהחילופים בצמרת החברה, "החברה בניהולו של פייג' תהיה בידיים הנכונות", אומר פריאן פיץ מ-UBS, שהקפיץ את מחיר היעד למניית גוגל ל-780 דולר מ-735 דולר קודם לכן.