גושן ונסרדישי הודיעו על פרישתם מהתפקיד

יו"ר רשות ניירות ערך מסיים כהונה של 3 שנים בלבד ■ מנהל רשות המסים יפרוש ב-30 באפריל לאחר 4 שנים בתפקיד ■ האם דורית סלינגר בדרך לרשת את גושן כיו"ר רשות ניירות ערך?

יו"ר רשות ניירות ערך, פרופ' זוהר גושן, הודיע הבוקר (ג') לשר האוצר, יובל שטייניץ, על פרישתו מתפקיד יו"ר הרשות - כך נודע ל"גלובס". גושן מונה לתפקיד יו"ר רשות ניירות ערך בינואר 2008. לפיכך, עם פרישתו הוא מסיים כהונה של 3 שנים בלבד - ופורש למעשה שנתיים לפני תום הכהונה הרשמי.

לכתבה מקיפה לקראת פרישתו של גושן במגזין G בחודש שעבר - לחצו כאן

לפני מספר חודשים החלו שמועות על הפרישה הקרובה של גושן, ואולם הוא סירב לאשר את הדבר. הבוקר, כאמור, שם גושן סוף לשמועות והודיע באופן רשמי על פרישתו מהתפקיד.

השבוע נחשף ב"גלובס" כי דורית סלינגר, מנכ"לית חברת הדירוג מעלות, שהודיעה על פרישתה בימים האחרונים, עשויה להתמודד על תפקיד יו"ר רשות ניירות ערך.

היום נודע ל"גלובס" כי ראובן קובנט, שפרש בשבוע שעבר מכהונתו כמנכ"ל דן אנד ברדסטריט ישראל, מתכוון להתמודד אף הוא על תפקיד יו"ר רשות ניירות ערך.

קובנט, ששימש כמנכ"ל דן אנד ברדסטריט ישראל ב-13 השנים האחרונות, שימש לפני כן כמנהל מחלקת החקירות של רשות ניירות ערך בתקופתו של אריה מינטקביץ' כיו"ר הרשות.

מחלקת החקירות בראשותו של קובנט יצרה הרתעה גבוהה בשוק ההון, וקובנט נחשב ל"אימת שוק ההון". תחת כהונתו כמנהל הוציאה מחלקת החקירות תחת ידיה את תיקי הדגל של הרשות בשעתו, בהם תיק הדיסקונטאים ותיק אילון צברי.

גם נסרדישי פורש

בתוך כך, גם מנהל רשות המסים, יהודה נסרדישי, הודיע לשר האוצר כי ב-30 באפריל, במלאות 4 שנים לכהונתו ו-45 שנה בשירות הציבורי, בכוונתו לסיים את תפקידו ולפרוש משירות המדינה.

בתקופת כהונתו הוביל נסרדישי את התמודדות רשות המסים עם השלכות המשבר הכלכלי בשנים 2008-2009 וקידם, בין היתר, צעדים בתחום המיסוי לעידוד ההשקעות הזרות במשק, טיפול בפיצוי הניזוקים בעקבות מבצע "עופרת יצוקה" בעזה, תוכנית הטבות מס לעולים ותושבים חוזרים, מאבק בפשיעה הכלכלית ועוד.

שר האוצר הודיע כי בזמן הקרוב בכוונתו להתחיל בהליכים הדרושים למינוי מנהל חדש לרשות.