רשות ההגבלים מאשרת עסקת המיזוג בין פרטנר לסמייל

העסקה עוברת כעת לאישור משרד התקשורת, על פי הערכות: השר כחלון יאשר את העסקה ■ סביר להניח שהמיזוג בין החברות יוביל גם למיזוג בין סלקום לנטוויז'ן

רשות ההגבלים העסקיים מאשרת היום (ד') את עסקת המיזוג בין החברות פרטנר וסמייל. העסקה מאושרת ללא תנאים מתלים והיא עוברת כעת לאישורו של שר התקשורת משה כחלון. העסקה אושרה כפי שניתן היה לשער ללא תנאים, משום ששתי החברות אינן מתחרות ישירות ביניהן, מלבד בפעילות האינטרנט שהיא יחסית חלשה מאד בפרטנר.

על פי הערכות, במשרד התקשורת יאשרו גם כן את העסקה, לאור העובדה שכחלון מעריך שהתמורות בשוק הסלולר במסגרת הרפורמות שהוא מוביל קורמות עור וגידים. סביר להניח שהמיזוג בין החברות יוביל גם למיזוג בין סלקום לנטוויז'ן, אם כי נכון לעכשיו סמייל מתוכננת להישאר כחברה נפרדת ולא להיטמע בתוך פרטנר. פרטנר רוכשת את סמייל מידי יוסי מימן תמורת 1.5 מיליארד שקל.

כזכור, לפני שלושה חודשים פורסם ב"גלובס" כי איש העסקים אילן בן-דב רוכש את חברת 012 סמייל בתום התמחרות מול איש העסקים פטריק דרהי, בעל השליטה בחברות מירס והוט. בן-דב לא ביקש אישור לעסקה, והיא הייתה כפופה לאישורים ממשרד התקשורת ומרשות ההגבלים.

את העסקה החל לנהל דוד אבנר, מנכ"ל פרטנר לשעבר, כחלק מהאסטרטגיה שלו להרחיב את זרועותיה של פרטנר עד הפיכתה לקבוצת תקשורת. בן-דב אימץ מדיניות זאת כאשר המשיך עם העסקה, וכך גם המנכ"ל הנכנס, יעקב גלברד.

יוסי מימן, בעל השליטה בחברת 012 סמייל, שהחליט למכור אותה שנה בלבד לאחר שרכש אותה. מימן הגיע למסקנה שסמייל היא חברה מצוינת, אבל יכולתה לצמוח מוגבלת כל עוד היא אינה חלק מגורם בעל תשתית. החיבור לגוף בעל תשתית, בין שמדובר בחברת סלולר ובין שבהוט, הוא קריטי, משום שהתנאים בשוק התקשורת משתנים כעת והרגולציה בעייתית, או במלים אחרות - היא לא תומכת בחברות קטנות. על כן אין מנוס אלא למכור את סמייל במחיר שיא, ולעשות עליה רווח של יותר מ-200 מיליון שקל.