איתות חיובי: "נחלשת הקורלציה ההפוכה בין הדולר למניות"

בדיקה שנערכה ע"י "בלומברג": היחלשות הקורלציה ההפוכה בין הדולר למניות מוכיחה כי המשקיעים שמים מאחור את המשבר הפיננסי שפרץ ב-2008

היחלשות הקורלציה ההפוכה בין הדולר למניות מצביעה על סימן להבראה כלכלית, כך עולה מבדיקה שנערכה היום (ד') ע"י "בלומברג". מנתוני הבדיקה עולה כי בפעם הראשונה מאז ינואר 2009, היחלשות הקורלציה ההפוכה, המשקפת את חששות המשקיעים מפני המניות ואת הבריחה אל הדולר, מצביעה על כך שהמשקיעים שמים מאחור את המשבר הפיננסי שפרץ לאחר נפילת ליהמן ברדרס.

על פי הבדיקה שנערכה ב-22 הימים האחרונים, נרשמה קורלציה חיובית בין הדולר למניות. המדד המיוחד הבודק את הקשר בין הדולר ומדד ה-S&P 500 מראה כי נרשמה קורלציה חיובית של 0.11 לפני שבוע, לעומת קורלציה שלילית של 0.74 שנרשמה בחודש אוגוסט.

"אנו מתחילים לשים את המשבר מאחור כגורם בעל השפעה מכריעה על השווקים ועל המסחר בדולר בפרט", אמר שאון אוסבורן, אסטרטג בכיר בבנק טורונטו-דומיניון."ככל הנראה אנו חוזרים בקצב זהיר למצב שבו ניתן יותר לסמוך על משתנים מאקרו-כלכליים", אמר אוסבורן.

נזכיר כי אחרי נפילת ליהמן ברדרס, בעת שכלכלת העולם נכנסה לתקופה של מיתון גלובלי, המשקיעים נהרו לכיוון הדולר והתייחסו לאפיק ההשקעה בדולר כבטוח יותר בהשוואה למניות.

ב-2008 הדולר הוסיף לערכו 6% בעוד שמדד ה-S&P 500 איבד 38% מערכו - נתון המצביע על הקורלציה ההפוכה שנרשמה בין הדולר למניות המשקפת את החשש של המשקיעים מפני המניות והבריחה אל הדולר.