גבעות: נבצע את ה"פראק" במקטע 8 במהלך השבוע הקרוב

מתוך ההודעה לבורסה: "לאחר ביצוע מוצלח של פעולת הפראק השותף הכללי מתכנן לבצע לפחות שבוע ימים של מבחני הפקה במקטע 8. לאחר מכן השותף הכללי בסיוע יועציו יקבלו החלטה על המשך הפעולות. גם בלי מקטעים 6 ו-7 כמות הנפט במגד 5 היא מסחרית בכל דרך"

שותפות גבעות עולם ממשיכה לעדכן, כמעט ללא הפסקה בימים האחרונים, את מחזיקי יחידות ההשתתפות שלה במעשה בקידוח "מגד 5" ליד ראש העין. נדגיש כי הדיווח הנוכחי יצא בעקבות דרישת הרשות לניירות ערך מהחברה מעדכן את המשקיעים בהתפתחויות.

הבוקר (א') שיגרה גבעות הודעה לבורסה בה נאמר (לאחר סקירת האירועים של הימים האחרונים..) בין היתר, כי "לאחר ביצוע מוצלח של פעולת הפראק השותף הכללי מתכנן לבצע לפחות שבוע ימים של מבחני הפקה במקטע 8. לאחר מכן השותף הכללי בסיוע יועציו יקבלו החלטה על המשך הפעולות הנוגעות לניקוי והפקה ממקטעים 6 ו-7".

החברה אמורה לבצע את פעולת ה'פראק' במקטע 8 במהלך השבוע הקרוב.

לאחר מכן ממשיכים בגבעות ומפרטים את המשמעויות לטווח הקצר, הבינוני והארוך.

המשמעויות לטווח הקצר: "אם משך הזמן והעלות הנדרשת לנסות לנקות ולהפיק במקטעים 6 ו-7 יהיו סבירים ננסה למצות זאת ורק אחר כך להמשיך במבחני הפקה לטווח ארוך מכל המקטעים". אבל, "אם פעולה זו במקטעים 6 ו-7 לא תצליח נוכל להתחיל בביצוע מבחני הפקה לטווח ארוך מיתר המקטעים. להערכתנו גם בלי מקטעים 6 ו-7 כמות הנפט במגד 5 היא מסחרית בכל דרך".

לטווח הבינוני: "השותף הכללי מעריך כי השותפות תוכל לבצע מבחני הפקה ארוכי טווח במגד 5 בחודשים הקרובים וכי התאריך שנקבע לתחילת הפקה שיטתית וקבועה - נובמבר 2011 נותר ללא שינוי. כמו כן אין בשלב זה סיבה לשנות את התכנית לפיה יתחילו הקידוחים מגד 6 ומגד 7 בחודשים פברואר ואוגוסט 2012 בהתאמה".

ובנוגע למשמעויות בטווח הארוך מציינים בגבעות כי "דו"ח הרזרבות שפרסמה השותפות כמו גם הניתוח הכלכלי נותרים מבחינתנו ללא שינוי. בוודאי שאין כל סיבה לשנות את ההערכות ביחס לקידוחי מגד 6 ומגד 7 כמו גם ביחס לכל אזור הליבה של השדה (בו אמורים יהיו להתבצע בנוסף עוד כ-13 קידוחים). ברור כי משנוכל להעריך במדויק את כמות הנפט היומית שתופק ממגד 5 ניתן יהיה לבצע את ההתאמות הנדרשות".

ובסיום, כרגיל, מציינים בגבעות כי "בשלב זה לא ניתן להעריך את השפעת הארועים עד היום על תוספת העלות, לוחות הזמנים ועל כמויות הנפט אותן ניתן יהיה להפיק משדה מגד".