מצעד האפליקציות השבועי: איך להפוך את האייפון לערס

רונה בן-דוד, מנכ"ל OnTheMob, במדור שבועי חדש המסקר את זירות האפליקציות באייפון ובאייפד ■ והפעם: תוף מרים וסיפורים לפני השינה לילדים, סריקה של כרטיסי ביקור ב-19 שפות לאנשי עסקים

מדור אפליקציות הסלולר השבועי של "גלובס" ושל חברת המובייל אינטראקטיב OnTheMob סוקר אפליקציות אייפון (iPhone) ואייפד (iPAD). בכל שבוע נעקוב כאן אחר המתרחש בחנויות האפליקציות של מכשירי ה-iOS, נזהה תזוזות ונדווח על אפליקציות חדשות ושימושיות. הנתונים השבוע נכונים ל-29.1.11, יום שבת בשעה 18:08.

מחאת מחירי הדלק תפסה חלק לא קטן בסדר היום הציבורי - ובימים אלו ממשיכה לצבור תאוצה. גם בחנות האפליקציות אפשר למצוא לה סימן או פתרון עבור הנהגים שעלות הנסיעות היומיומיות שלהם עלתה משמעותית. FullTank מאפשרת לנהגים לקבל את תחנת הדלק הזולה ביותר ברדיוס שלהם, לעדכן את המחירים און ליין ולסמן את התחנות המועדפות עליהם. האפליקציה משלבת משחק המעודד את הנהגים לעדכן את המחירים און ליין ולכבוש את "מיכל התהילה" על ידי צבירת נקודות בונוס.

האפליקציה כיכבה מספר ימים בטופ 25 - יוזמה מעניינת ובטיימינג מצוין.

iPHONE

ישראליות בטופ 25

במקום השני, שמח באייפון - תוף מרים. כן, כמו שזה נשמע. תוף מרים פשוט אשר מנגן על ידי ניעור המכשיר או הקשה עם האצבע. חמוד לילדים, אבל אישית הייתי מחביאה את האפליקציה טוב טוב - היא בקלות יכולה להפוך למקור רעש שיהיה קשה להיפטר ממנו.

במקום ה-8 השבוע, אפליקצית ספורט 1. מדובר באפליקציה ישראלית המאפשרת קבלת עדכוני ספורט על הליגה האנגלית, הגרמנית, האיטלקית ועוד. בנוסף אפשר להתעדכן בלוח השידורים של ערוצי ספורט 1 וספורט 2 ולקבל תזכורות על המשחק הבא של הקבוצה שלכם.

גם כאן, על מנת לצפות בערוצי הספורט השונים LIVE, יש להצטרף לחבילת צפייה ללא הגבלה בתשלום חודשי מתחדש.

במקום ה-10 - אפליקציית ערס. כן, כמו שזה נשמע - האייפון הופך לערס ישראלי עם כל המשתמע מכך. דמותו של הערס באה לידי ביטוי במילה "חי" על גבי המסך הראשי ובליטוף, היפוך הקשה על המכשיר ניתן לצבוט את הערס, לעשות לו מסאז', לדגדג אותו ועוד. כל פעולה כזו תגרור תגובה קולית מצחיקה כמו "זה נעים..." או "מה זה פה, זה מסאג' זה.. לך..". נסו להשאיר את האפליקציה פתוחה ללא פעילות וחכו לתגובתו של הערס.

מחוץ לטופ 25, אפליקציה ישראלית לילדים: בים בם בם. סיפורי הילדים הקלאסיים, עכשיו באייפון. מעשה בחמישה בלונים, איה פלוטו ועוד ספרים בהמשך לקריאה, נגיעה ושמיעה של הסיפור. האפליקציה עשויה מצוין ואין ספק שבשעת נסיעה ברכב, סיפור לילה טוב או כשאמא או אבא בחו"ל ועדיין רוצים סיפור לפני השינה היא יכולה להוות פתרון מצוין. גם כאן, תהליך המוניטזיציה ברור - לאחר מספר עמודים במהלך קריאת הספר נקבל חלון עם הצעה להמשך הסיפור, בתשלום של 1.99 דולר.

אפליקציות נוספות

במקום השלישי iFace Fat - בהמשך לאפליקציות המדמות איך נראה עוד 20 שנה או איך נראנו לפני 20 שנה, כאן יש אפליקציה נוספת המאפשרת מניפולציה על תמונות. בוחרים תמונה מהגלרייה או שמצלמים תמונה, מסמנים היכן הסנטר והפה ותוך שניות הדמות בתמונה הופכת שמנה מאוד. תחום המניפולציה על תמונות תמיד עובד. משעשע.

במקום ה-50, Call Snooze. לא פעם מקבלים שיחה בזמן פגישה או נסיעה ואם אין פתק בצד או שהזכרון שלנו עובד מצוין, יש סיכוי שנשכח לחזור למתקשר. Call Snooze מאפשרת לכוון תזכורת לחייג לאיש קשר מתוך ספר הטלפונים כך שברגע שתתקבל תזכורת במכשיר, לחיצה על VIEW תגרום לחיוג מיידי. בתחילה חשבתי שהעניין מיותר ואין באמת צורך באפליקציה כזו , אבל אין ספק שבשיחות שבאמת לא רוצים לשכוח זה שימושי.

מחוץ לטופ 25 - אפליקצייה חדשה ומדליקה ל-Black eyed pies The. האפליקציה BEP360 מאפשרת לצפות בקליפ לשיר "The Time Dirty Bit" ב360- מעלות ולראות את המתרחש במסיבת ריקודים פרועה - הרקדניות, השטיח, התקרה וכו'. בנוסף, האפליקציה משלבת פיצ'ר של augmented reality. אם תכוונו את האפליקציה על עטיפת האלבום שלהם תוכלו לצפות בשעועית קופצת ורוקדת. האפליקציה משלבת עוד פיצ'רים הנוגעים בקצה החדשנות ועולה 2.99 דולרים. עבור מעריצי הלהקה זו זו כנראה השקעה מוצדקת.

מכאן לאפליקציה שימושית במיוחד עבור אלו שעובדים מול אנשי קשר בחו"ל. Abbyy האפליקציה מאפשרת סריקה של כרטיסי ביקור ב-19 שפות - עברית עוד לא ביניהן.

מצלמים כרטיס ביקור והאפלקיציה מייצרת עמוד איש קשר עם שם פרטי, שם משפחה כתובת וכו'. בנוסף, ניתן לחפש את אותו איש בקשר בפייסבוק, טוויטר ולינקד-אין. הגרסה החינמית תאפשר רק סריקה ושמירה בסיסית של פרטי איש הקשר, הגרסה המלאה (9.99דולר) תאפשר את כל הפיצ'רים כמובן.

מוזמנים להמליץ ולעדכן על אפליקציות שאהבתם. בשבוע הבא סקירה נוספת.

onthemob
 onthemob

OnTheMob היא חברת מובייל אינטראקטיב המשווקת במדיה הסלולרית ומספקת שירותי פיתוח אפליקציות, רכש מדיה, בנייה, ליווי ויישום של אסטרטגיית סלולר.

info@onthemob.com